Klacht: Klacht Siertuinen Zoetermeer

op 29 augustus 2012 over de Siertuin uit Zoetermeer in de categorie Tuin

Ik wil graag een klacht toevoegen. Wij hebben helaas dezelfde ervaring. Begin maart hebben wij deze heren gebeld en tot een overeenkomst gekomen om een overkapping in mijn tuin te plaatsen. Daarbij wilde wij onder de overkapping een kleine verhoging. Daarvoor wilde wij houten vlonders leggen. De afspraak was dat ze 23 en 24 maart dit jaar (2012) de opdracht zouden uitvoeren. Ze kwamen 1 dag te vroeg, maar wij waren super blij, ondanks dat er een aantal dingen niet zo goed waren als had moeten zijn. 1 Kant van de overkapping wilden wij dicht hebben en dat zou met rabbat delen gedaan worden. Dat is met houten planken gedaan, wat is gaan werken en daar zitten nu flinke kieren in. Maar ok, wij waren super blij met onze overkapping. Nu werd ter plekke afgeraden om houten vloer delen als onder grond te gebruiken. Dat zou gaan werken en in de loop van de tijd schots en scheef gaan liggen. Daar speelden ze natuurlijk direkt op in. Zij wilde wel de tegels plaatsen. Daar moesten we even over nadenken, omdat we daar niet op gerekend hadden. Ze haalden nog wat van de prijs af en ze hadden ons over de streep getrokken, maar dan moesten wij het wel vooruit betalen. Dat was dus het stomste wat we konden doen. Uit een folder kozen we stenen en er werd gezegd dat ze contact op zouden nemen zodra deze binnen zouden zijn. Ze vertrokken met een ferme handdruk en de woorden “bedankt voor het vertrouwen”. Na 4 weken hadden we nog niets gehoord en we hebben ze gebeld. Ze hadden het erg druk, maar ze zouden volgende week maandag of dinsdag komen. Al wie kwam, geen siertuinen. Raar… Dus de heren maar weer bellen… Ze konden heel moeilijk aan de stenen komen, die ze volgens hun verhaal uiteindelijk in Duitsland hebben besteld. Wij hebben weken de heren meerdere keren gebeld en iedere keer was er wel een smoes, waardoor ze niet konden komen. Naar de dokter, sterfgeval, mensen hebben moeten ontslaan waardoor hij weinig tijd had enz… Ineens waren de stenen er, maar komen deden ze niet. Er waren ondertussen wel al 3 keer een afspraak gemaakt om de stenen te komen leggen, maar iedere keer kwamen ze niet opdagen. Er werd niet eens afgebeld, dus je zit maar te wachten. Ineens stond meneer Jan van de siertuinen bij mij voor de deur. Handje schudden, met het verhaal dat het zo druk is en er werd weer een afspraak gemaakt voor de week erop, donderdag of vrijdag. Hij woont vlak om de hoek bij mij en was op de fiets en had zijn zoontje bij hem. Wij helemaal blij, want als je zelfs aan de deur komt voor een afspraak, zal het nu toch gaan gebeuren. Maar helaas… Weer 2 dagen wachten en al wie kwam, geen siertuinen. Ze zijn overigens ook heel moeilijk bereikbaar met de telefoon. Er wordt gewoon dagen niet opgenomen. Na wat googelen op het internet, zijn wij meer van dit soort verhalen over de siertuinen tegen gekomen. Met andere woorden, het zijn dus oplichters…. Wij hebben ze een aangetekende brief gestuurd, dat ze binnen 2 weken deze opdracht moeten uitvoeren en dat wij anders ons geld terug willen. Zij hebben in alle talen en dialecten gezwegen. Wij wachten pas 5 maanden en weet dat andere slachtoffers er al veel langer mee bezig zijn en veel meer geld kwijt zijn. Het is gewoon afschuwelijk dat dit soort praktijken zo moeilijk te stoppen zijn.

Wij willen graag ons geld terug...

Alle klachten die gemeld zijn door sillyrabbit