Klacht: de mixervoet dient bijna om het jaar te worden vervangen.

op 29 april 2016 over Bamix in de categorie Electronica Merken

Ik heb een Bamix staafmixer 200W sedert ca. 5 jaar.
Ik gebruik het voornamelijk voor fruit shakes te maken en soep te mixen
Het mixt goed maar ben erg ontevreden over de mixerkop, het stuk dat men op de staaf monteert, waaronder men het mesje bevestigd. Dit stuk kan men eraf draaien. Ondertussen heb ik deze mixerkop al 2 x moeten vervangen. De eerste keer wist ik niet dat het ding eraf te wijzen was. Daar heb ik dus veel te lang mee gedaan, het was helemaal zwart en ik vond het te risicovol om er nog mee te mixen. In de winkel heb ik dan maar een nieuwe gekocht. Had er eerst één in de stalen versie, deze zag letterlijk mat zwart uit, volledig geoxideerd. In de winkel zag ik er ook een gechromeerde versie, die heb ik dan gekocht, blonk goed als het nieuw was. Deze begon na 1 jaar zelfs al af te pellen. De stukjes chroom komen er af (zie foto). Men zei me in de winkel dat ik misschien te veel zuren gebruik. Alles was ik mix is eetbaar, veel fruit, ja, maar een mixer van deze categorie zou er toch iets beter tegen kunnen. Ik heb 2x een andere staafmixer gehad maar dit probleem heb ik er nooit mee gehad. Het metaal bleef na jaren nog mooi.
Ik stel me ook de vraag naar gezondheid toe, de stukjes metaal die eraf komen zitten waarschijnlijk in mijn bereiding. Ik was het altijd met de hand, nooit in de vaatwasser! Voor het mixen is het een handig toestel maar als ik elk jaar bijna die kop moet vervangen komt het wel erg duur uit! :s

Daar deze zo snel oxideert wil ik er een degelijke hebben die toch wel iets langer mee gaat.

Alle klachten die gemeld zijn door Luk Vdb