Klacht: Incompetent, onprofessioneel, onbeschoft, nooit geleverd

op 01 maart 2012 over De Leij Prints Drukkerij in de categorie Producten

De bestelling die ik had geplaatst heb ik nooit ontvangen en mijn geld ben ik wel kwijt. Deze ‘drukkerij” zei dat het rekeningnummer (dat op hun eigen briefpapier staat!) van de vorige eigenaar is en dat ze de betaling niet hebben ontvangen. Maar dit is wel het enige rekeningnummer dat ik van ze heb ontvangen. Vervolgens werken ze niet mee aan het oplossen van hun eigen fout. Het is een onprofessioneel bedrijf dat zijn zaken niet op orde heeft, zelfs zijn eigen drukwerk niet. Mijn bank probeert of ik mijn geld terug kan krijgen van degene die het nu heeft ontvangen. Het is nu twee weken later en ik heb het nog altijd niet terug.

De Leij is ook mega-traag en communiceren niet. Ik had mijn bestelling geplaatst en toen ik 10 dagen later vroeg waar die bleef, kreeg ik te horen dat ze zelf hadden besloten nog een nieuwe proefdruk te maken. Ze hebben hierover nooit met mij overlegd. Die proefdruk kreeg ik pas 12 dagen na mijn bestelling (in de brief bij die proefdruk stond nog altijd het verkeerde rekeningnummer). Snelheid kennen ze dus sowieso niet. Ik heb nog nooit zo een onprofessioneel bedrijf meegemaakt.

Ik had op een andere site deze zelfde ervaring ook gepost. Vervolgens ging het bedrijf zelf een nep review plaatsen, waarin het eigen bedrijf werd opgehemeld en werd gezegd dat mijn review het bedrijf schade toebracht. Dit bedrijf schrikt er dus niet voor terug om namaak-ervaringen over zichzelf te plaatsen op websites, dus vertrouw niet te snel op de positieve ervaringen van anderen.

Update 19 maart 2012. Inmiddels is het bank niet gelukt om het geld terug te halen. Ik kon wel het adres en de naam van de rekeninghouder krijgen om het geld zelf terug te halen. En de rekeninghouder bleek te zijn…. De Leij Prints aan de Ahornstaart 68 te Breda. Het geld is dus wel degelijk door De Leij ontvangen. Ik heb nog gebeld met de bewindvoerder van de vorige eigenaar. Alle activa zijn overgenomen door de nieuwe eigenaar, dus deze rekening ook. Het begint steeds meer op oplichting te lijken.

Mijn geld terug, er is mij gewoon geld ontfutseld.

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door De Leij Prints Drukkerij in behandeling genomen

Bericht van

8 jaren geleden - Onze reactie op de klacht: Deze klant stuurt een voorbeeld van een volgpapier. Wij drukken bestanden die de klant aanlevert. Omdat deze klant het volgpapier wenste zoals aangeleverd, maar dan in een andere kleur is voor deze klant een proefdruk gemaakt (geheel kosteloos). In de algemene voorwaarden staat dat bij vooruitbetaling een mail wordt gestuurd met de betaalgegevens. Deze klant heeft geen algemene voorwaarden gezien, wordt beweerd, wel vreemd, want zonder deze te accepteren kan geen bestelling geplaatst worden. De klant heeft een bedrag over gemaakt naar een rekeningnummer van de vorige eigenaars. Dit naar aanleiding van een proefdrukbrief. Normaliter worden betalingen gedaan naar aanleiding van een factuur, deze was nog niet verstuurd, omdat we nog in de fase zaten van de juiste kleur bepalen. Ik heb contact gehad met de bank waarop zij het bedrag hadden gestort. Deze bank vertelde me dat de klant alleen maar even hoefde te bellen om de situatie uit te leggen en zij zouden het bedrag retour ontvangen. Via de mail werd verteld dat de klant geen tijd had om dat te regelen. Wij kunnen geen geld terug geven, omdat wij geen geld hebben ontvangen. We hebben de klant ook niet gevraagd om geld over te maken, puur omdat zij nog steeds niet tevreden waren over de kleur van de proefdruk. Wij hebben de moeite genomen om de bank te contacteren. Een situatie als deze hebben wij nog nooit meegemaakt en wij hebben toch een groot klantenbestand. De klacht is ongegrond. Het gaat hier over een klant die ongevraagd een bedrag betaald naar een oud rekeningnummer en ons vervolgens beschuldigd van geld afhandig maken. Zeker voor een advokatenkantoor komt dit wat onproffesioneel over. Zij zouden toch moeten weten dat de algemene voorwaarden niet voor niets op een website geplaatst worden en dat zij nooit ongevraagd een bedrag moeten betalen zonder een factuur te ontvangen.

Reactie van de melder van de klacht fre3ke

8 jaren geleden - Het is onwaar dat de bank het geld kan terughalen. De bank heeft alles al geprobeerd maar kan het geld niet terughalen.Algemene voorwaarden zijn in deze kwestie helemaal niet van toepassing.En tenslotte staat de rekening waar ik het geld wel naar heb overgemaakt wel degelijk op naam van De Leij Prints. Het is dus geen rekening van de oude eigenaar. Ik heb dit gecontroleerd bij de bewindvoerder van de oude eigenaar. Alle activa zijn op 16 februari 2011 overgedragen aan de nieuwe eigenaar en die is dus wel degelijk houder van deze rekening.De nieuwe eigenaar is trouwens de dochter van de oude eigenaar, dus zo strikt gescheiden is het allemaal niet.

Reactie van de melder van de klacht fre3ke

8 jaren geleden - Weer een update. Volgens de bewindvoerder van de vorige eigenaar is het geld toch daar terecht gekomen, en wordt het nu naar mij teruggestort.Overigens had ik wel degelijk een factuur ontvangen van De Leij, en wel op de dag van mijn bestelling. Maar vier dagen laten had ik nog steeds geen betaalgegevens van haar ontvangen en heb ik het geld zelf maar overgemaakt naar het nummer dat ik van haar had gekregen. De levertermijn was volgens de factuur immers 5-7 werkdagen en ik wilde het drukwerk ook snel hebben. Maar ja, De Leij had zonder enig overleg en communicatie blijkbaar besloten geen drukwerk te leveren, maar een proefdruk. Die kreeg ik pas 15(!) dagen nadat ik de bestelling geplaatst had.Dat de nieuwe eigenaar nadien alleen maar gif heeft lopen spuien, vind ik helemaal verbazingwekkend. Dat verhaal over de bank is niet waar, maar ze is te dom om haar oren even open te zetten en te luisteren. Toen ik hoorde dat haar ouders de vorige eigenaar zijn, begreep ik al helemaal niet waarom ze geen vinger heeft uitgestoken om het even op te lossen.

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Leij Prints Drukkerij een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

8 jaren geleden - Voor een laatste maal zal ik hier reageren. Het probleem van de betaling is inmiddels opgelost. Deze mevrouw zal haar betaling retour ontvangen. Jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen. Ik heb mijn uiterste best gedaan om deze mevrouw tegemoet te komen. Ook jammer dat deze mevrouw hier een klacht indiend onder een andere naam dan die van zichzelf, haar eigen naam is toch wel de naam die zij heeft gebruikt om informatie los te krijgen. Mijn naam en adres wordt in deze klachten toch regelmatig genoemd. Uiteraard zou ik dat ook kunnen doen, maar ik zou nooit de privacy schenden van anderen. Ik zal mij echter berusten in het feit dat niet iedereen zorgvuldig omgaat met gegevens van andere mensen en hoop dat deze mevrouw zich nu weer gaat richten op haar werkzaamheden en mij verder met rust laat.

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van De Leij Prints Drukkerij beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht fre3ke

8 jaren geleden - Ik heb geen betaling retour ontvangen. De Leij heeft niets gedaan om mij tegemoet te komen of te helpen. De klacht is niet opgelost, ik ben mijn geld kwijt.

Alle klachten die gemeld zijn door fre3ke