Klacht: de kleine lettertjes

op 28 april 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Van booking.com kreeg ik een email met daarin aanbiedingen voor de meivakantie. Ik was op zoek naar een goedkope last minute-mogelijkheid om een huisje of hotel te huren, ergens in Nederland. In Egmond aan den Hoef, zo zei Booking.com, was er op een vakantiepark een heel speciale aanbieding. Met 63% korting, waardoor twee nachten in een huisje voor 5 personen slechts 103 euro zou kosten! Ik tikte mijn visacard code in en kreeg een bevestiging. Geen 103 euro, maar 258 euro, dus 150% duurder dan waar men mee geadverteerd had. Zeer geschrokken belde ik het vakantiepark. Dat kon toch niet kloppen? Helaas konden ze niks voor me doen. ‘Ja mevrouw, Booking.com adverteert inderdaad heel misleidend. En die 63% klopt inderdaad echt niet. U krijgt aprilkorting van 25%, maar die is al verdisconteerd in de prijs. Als u goed naar de kleine lettertjes op booking.com kijkt zult u zien dat er wordt gezegd dat we ook nog servicekosten in rekening brengen. En die is 27 euro per persoon per verblijf’.

Ik vind het heel erg dat een groot bedrijf als booking.com zo misleidend te werk gaat. Ik zou dit huisje nooit geboekt hebben als men het niet als zo’n waanzinnige aanbieding had gepresenteerd.

Ik voel me ernstig misleid. Ik had de kleine lettertjes moeten lezen (dom!) maar Booking.com had echt niet op deze wijze moeten adverteren. Dat is misleiding. Ik vind dat zeker de helft van het bedrag dat ik te veel heb betaald door Booking.com zou moeten worden gerestitueerd.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Karin W