Klacht: De klant als melkkoe

op 01 september 2017 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

ik heb een klein flatje, dus een klein keukentje. Het van te voren duidelijk afgesproken budget voor keuken, plaatsen en kosten aannemer voor het verleggen van leidingen met het filiaal van Brugman was geen probleem. Groot was dan ook mijn verbazing en vooral schrik dat mijn uiteindelijke offerte 2000 euro duurder uitkwam. Na wat handjeklap kreeg ik de keuken toch voor het afgesproken bedrag. Nu begon ik het nog vervelender te vinden dat die aannemer almaar niet kwam, want mijn vertrouwen in het filiaal en de verkoper was danig geschaad. Maar ik moest me niet zo druk maken, vogend hun kwam het allemaal dik voor elkaar! “Zet uw handtekening hier maar.”
Maar er kwam helemaal niets voor elkaar.
Drie weken voor de plaatsingsdatum, hè hè, daar is hij dan, de aannemer die voor Brugman werkt, die bekijkt de boel, schat het meerwerk ?? (Hoezo meerwerk??) in op ruim 2000 euro. Dat is 30% meer dan afgesproken en ik voel hoe de grond onder mijn voeten wegzakt. Waar haal ik dat vandaan?
Dit is allemaal heel snel opgeschreven, maar de hoeveelheid telefoontjes ( zonder terug te bellen), al dan niet (vooral niet) beantwoorde mailtjes, dus dan maar bezoekjes, met vooral niet nagekomen afspraken tot en met een door hun vervalste, handtekening van mij ten spijt, waar ik een bewijs van heb, duwen ze die keuken nu gewoon door mijn strot heen met dreigementen waar ik wakker van lig, want wat nu?

De klant koning? De klant is een melkkoe, want uiteindelijk hebben ze niet rechtsom, maar dan via via slinksom (geen spelfout) het bedrag van de allereerste offerte en nog meer, nl. ruim 2500 euro bijna binnen, want ik heb voor de aannemer nog niet getekend.
HELP: want ik ben belazerd en bedonderd, voel me in de keukenhoek gedreven.
De aannemer gaf me zelfs gelijk en wist te vertellen dat hij dit soort situaties vaker tegenkwam. Dit pleit ook niet vooor de aannemer, dat hij voor Brugman blijft werken, maar dit terzijde.
Ik wil er van af, dan pas ben ik tevreden, want hoe kan ik ooit nog iets zonder vieze bijsmaak in deze keuken klaarmaken?

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 maanden geleden - Beste mevrouw Pieterse, Wat naar dat u deze ervaring heeft, dat is natuurlijk nooit de bedoeling. WSij gaan dit intern bespreken en nemen zsm contact met u op. Met vriendelijke groet, Marcel - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht IreneThijmen

4 maanden geleden - Heb ik nog niet eens verteld over het zonder overleg verhogen van de order met 900 euro! Ik heb nooit een mail ontvangen met de nieuwe order, nadat we de keuken doorgesproken hadden om het definitief te maken. Ik zou een mail krijgen maar die heb ik nooit ontvangen. Toen ik na 2 dagen maar eens online mijn order ging bekijken was de prijs dus verhoogd en inmiddels was alles al naar het hoofdkantoor gestuurd dus kon er niks meer gewijzigd worden. Er is 500 euro afgehaald, maar meer niet. Er is mij niet verteld wat er nou precies zo duur was. Als ik dat had geweten had ik gezegd: doe dan maar andere kastjes en/of werkblad. Maar die kans had ik dus niet meer omdat alles al naar het hoofdkantoor was gestuurd! En wat bleek? Ik zou getekend hebben voor die 7000 euro. Ik heb alleen getekend voor de keukenorder van 6600 euro en een order van 400 euro voor de apparatuur. Ik dacht dat die 7000 alles inclusief was maar dat bleek dus alleen de keuken te zijn. Dus alsnog 400 euro duurder dan afgesproken. En wat is het ergste? Ik kreeg een document waarop men wilde laten zien dat ik getekend had voor die 7000 euro, maar dat document heb ik nooit gezien en het was al helemaal niet mijn handtekening die eronder stond! Dat was de druppel. Het vertrouwen is definitief weg in Brugman Keukens. Hoe slecht kan je met je klanten omgaan... Als de aannemer, zoals ik meerdere malen had gevraagd, langs was gekomen voordat we in de winkel alles definitief hadden gemaakt dan had ik gelijk gezegd: laat maar zitten. En nu dus extra kosten van de keuken door een fout van Brugman en extra kosten van de aannemer PLUS die vervalste handtekening... Dit is echt ongelooflijk...

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 maanden geleden - Beste mevrouw Pieterse, Jeetje, wat een verhaal. Ik schrik er een beetje van. Ik zie dat mijn collega het al in behandeling heeft genomen. We komen er zo snel mogelijk bij u op terug. Met vriendelijke groet, Tessa Webcare Brugman Keukens & Badkamers

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 13 september 2017 om 10:52 geantwoord

Beste mevrouw Pieterse,

Ik heb begrepen dat u er inmiddels contact met u is opgenomen vanuit ons filiaal. Hierbij zijn uw situatie en klachten doorgenomen en in overleg opgelost.
Volgende week zal uw nieuwe keuken geleverd worden, wij wensen u alvast veel kookplezier toe.

Tessa Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door IreneThijmen