Klacht: de bussen komen te laat en er is te weinig plek

op 03 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,
Ik zou vandaag met de bus lijn 3 van de hogeweg vertrekken maar de bus kwam helemaal niet. Ik ben daarna lopend naar het station gegaan en lijn 77 kwam een kwartier te laat. De bus was helemaal vol en er waren weinig zitplekken. Dit gebeurt er ook vaker. Vooral met de bussen die van station om 15:32 en 14:32 vertrekken. Dan is er bijna geen plek. En ook komen de bussen te laat die richting station gaan. De bus moet bv. om 7:37 op de bushalte zijn maar het komt om 7:45. En daardoor kom ik ook te laat voor de andere bussen en ik kom te laat naar school.

De bussen lijn 77 moeten niet te laat komen en groter zijn

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 21:27 geantwoord

Beste Martynka,

In jouw reactie geef je aan dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening omdat lijn 77 vaak te laat is en te vol zit. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende vestiging/afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Op basis van periodieke rapportages en analyses wordt door de regio gericht gewerkt aan verbetering. Vanzelfsprekend blijven er altijd onverwachte omstandigheden (bijvoorbeeld file of ongeval) die ervoor zorgen dat wij niet altijd precies volgens de dienstregeling kunnen rijden.

Van de volle bussen wordt een melding gemaakt, ook door de chauffeurs. Als blijkt dat dit structureel is wordt er indien mogelijk versterkingsmateriaal ingezet.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw (geplande) reizen met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen. Wij bieden je hiervoor onze welgemeende excuses aan.

^SH
Webcare Arriva