Klacht: Dataverbruik buiten bundel zonder waarschuwings sms

op 08 november 2017 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Mijn partner maakt nauwelijks gebruik van de databundel omdat hij bijna alleen thuis met de WiFi op internet zit. Door een verhuizing en tijdelijk geen WiFi heeft hij zijn databundel wel opgemaakt. Wij hadden hier echter geen weet van en hebben hier ook nooit een melding vsn youfone over ontvangen. Wel is hij na twee/drie dagen afgesloten van internet omdat zijn rekening al flink was opgelopen en youfone uit zijn bescherming het internet daarom afsluit. Maar de rekening was toen al circa €120. €105 meer daar normaal. Wij gebeld en er werd geadviseerd om een klacht in te dienen. Dit hebben wij gedaan. Echter hebben wij hier nooit een reactie op vernomen. Een aantal weken later als de nieuws maand is ingegaan zou het internet het weer moeten doen. Mijn partner heeft ondertussen ook een nieuwe telefoon. Maar het internet doet het niet. Een aantal malen gebeld, allerlei instelling doorgenomen met verschillende personen maar het helpt allemaal niets. Ook diverste checks door youfone uitgevoerd maar het ligt niet bij youfone. Totdat het later blijkt dat het wel een technische fout bij youfone is en we zouden binnen 1 dag weer internet hebben. Dit werden 5 dagen. Ten minste, na 5 dagen ontvangen wij een mail dat het internet het weer doet. Echter worden we enkele uren compleet afgesloten omdat ik een aantal dagen daarvoor de rekening heb gestorneerd. Dit omdat ik nog steeds geen antwoord had gekregen op onze klacht die we al een aantal keren telefonisch en via mail hebben geuit. Dit loopt ondertussen al 1,5 maand. Weer gebeld en de klacht wordt afgewezen omdat wij zelf de dataplafond hadden moeten aanzetten. Weten wij veel. En sinds wanneer is her gebruikelijk dat je mensen zonder dat ze het weten eerst iets laten afnemen om vervolgens de rekening te presenteren.

Daarnaast rept youfone met geen woord over de maand dat wij geen internet hadden door een technische fout aan hun kant. Terwijl wij er wel voor betalen.

En nu we zijn afgesloten lijkt het mij toch ook dat we voor de dagen dat we zijn afgesloten ook geen abonnementskosten hoeven te betalen?

Youfone, wij ontvangen voor 2 dagen buiten de bundel internetten een factuur van circa € 105 meer dan gebruikelijk. Welke factuur zullen wij sturen voor circa 30dagen geen internet door een technische fout aan jullie zijde? €105/2×30? En wat gebeurd er met de abonnementskosten voor de dagen dat we zijn afgesloten?

Een nette oplossing of stopzetten van het abonnement

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 10 november 2017 om 09:12 geantwoord

Heeft op 10 november 2017 om 09:43 geantwoord

Wij hebben nooit aangegeven dat wij buiten onze bundel willen internetten. Met het dataplafond waren wij niet bekend omdat we daar nooit mee te maken hebben gehad. De kosten zijn buiten proportie tov ons normale gebruik.

Alle klachten die gemeld zijn door Albers1977