Klacht: dataplafond verkeerd geactiveerd

op 25 juli 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik wil bij deze een klacht indienen over Youfone. Ik heb sinds eind april 2017 weer een abbonement bij Youfone. Daarvoor zat ik voor 9 maanden in Australie. Toen ik terug kwam kon in ten eerste al niet mijn oude nummer terug krijgen want ze konden en niks meer mee. Dat vond ik al heel raar dus het kwam er op neer dat ik een nieuw nummer moest aanvragen waar ik sowieso al een hekel aan heb. Dat was dus geregeld en ik dacht dus dat ook het dataplafond voor het nieuwe nummer was geactiveerd want ik had met een medewerker van Youfone gepraat aan de telefoon over het dataplafond. De eerste 3 maanden was er niks aan de hand en betaalde ik gewoon 16 euro per maand! Nu ik sinds 3 weken op mezelf woon en ik nog geen wifi had, zat ik natuurlijk op mijn betaalde internet. Ik weet dat het duurder is, daarom had ik het s nachts uit staan. Zodra ik een bericht kreeg van het dataplafond kon ik er rekening mee houden maar die heb ik nooit gehad. Nu kreeg ik vorige week een berichtje met daarin: Let op! in verband met kosten buiten de bundel is je internet geblokkeerd. Dus ik ging snel naar m’n ouders huis om op de site van youfone te kijken en toen stond er een bedrag van 95,03 buiten mijn bundel!!!! Ik was heel verbaasd en ontzettend boos want ik snapte niks van die dataplafond. Vandaag heb ik met Youfone gebeld en wat blijkt? Hij staat niet geactiveerd op mijn nummer maar op mijn oude nummer en zij zeiden dat ze niks meer met dat nummer konden doen en ik dus een nieuwe had moeten aanvragen! Ik ben totaal niet blij met die 95,03 en ik zou graag willen dat hier wat aan gaat gebeuren. Mijn nieuwe nummer is nu ondertussen geactiveerd voor dataplafond maar ik ben niet van plan om dat hele bedrag waar ik niet de fout in ben gegaan, alleen te betalen.

zodra ik niet het hele bedrag hoef te betalen want het is niet mijn fout geweest.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 28 juli 2017 om 16:58 geantwoord

Heeft op 28 juli 2017 om 17:09 geantwoord

Hier ben ik het niet mee eens. Wat ik niet in de klacht had vermeld is dat mij dat van te voren voordat ik naar Australie ging, niet verteld. Ik had met youfone gebeld dat ik mijn abbonement op wilde zeggen omdat ik zo lang weg ging. Ze hebben me verder niks gezegd over dat ik het op prepaid over moest zetten als ik mijn nummer wilde behouden. Nadat ik terug kwam had iemand van youfone mij eerlijk verteld dat ze dat mij hadden moeten melden en dat hadden ze dus niet gedaan. Ik ga mijn youfone app niet controleren om te kijken hoeveel ik nog over heb want je gaat er natuurlijk vanuit dat je dataplafond op het GOEDE nummer staat. Alsnog dit is niet mijn fout!!!! Dit is jullie fout!

Alle klachten die gemeld zijn door IrisBethlehem