Klacht: Data en roaming uit en toch kosten

op 15 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

In de maanden juli en augustus was ik in het buitenland buiten de EU.
Vóór vertrek data en roaming uitgeschakeld. Na een paar dagen de Youfone app gecontroleerd te hebben zag ik dat er in juli en later in augustus data verbruikt was. Mijn telefoon onderzocht op data verbruik. Alle apps en ook de systeem apps hadden géén data verbruikt. Wél ben ik een aantal keren gebeld maar niet opgenomen. In de factuur over juli staat dat er 5x 0.1 MB verbruikt is. Kosten: €3.66
Hierover contact gehad met Youfone. Deze heeft er het alleen over dat men dataroaming kan uitschakelen om te voorkomen dat het toestel per ongeluk toch data gaat verbruiken. Achtereenvolgens dataroaming uitgeschakeld. Na 2 uur bleek dat er helemaal geen verbinding was met een netwerk. Dus ik was helemaal niet meer bereikbaar! Dus ook niet telefonisch of SMS. Daarom dataroaming maar weer ingesteld. Deze werd bevestigd met een mail. Na een dag nog geen netwerkverbinding. De smartphone opnieuw opgestart (stond in de mail) maar geen resultaat. Sim kaart verwijderd en opnieuw geplaatst maar geen resultaat. Terug in NL werkt alles weer normaal…. Volgende week naar het buitenland. Kijken of alles weer werkt. Voor de zekerheid een prepaid kaartje mee.

Van Youfone wil ik antwoord waarom er 5x 0.1 MB in juli is geregistreerd en gefactureerd. Voor augustus staat dit voor een bedrag van €5.86. En dit terwijl data en roaming uit staan!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 17 augustus 2017 om 16:53 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door vantartwijk