Klacht: Wijzigingskosten

op 12 november 2018 over Cruise Travel in de categorie Online Reisbureaus

Een reis geboekt bij Cruisetravel (inmiddels de vijfde), deze reis met 6 personen, dezelfden als 7 jaar geleden, enkel nog 1 kind extra (van 6 jaar).
De gegevens zijn overgenomen van die vorige boeking(en). Nu blijkt dat twee voornamen niet correct volgens paspoort in de boeking (het systeem van Cruisetravel) staan. Om deze namen te wijzigen wordt er € 50,- wijzigingskosten berekend door MSC (de cruisemaatschappij) en € 29,- door Cruisetravel. Cruisetravel heeft deze kosten reeds laten vallen waarvoor dank. MSC weigert water bij de wijn te doen en vindt Cruisetravel aansprakelijk voor deze foutieve namen. Cruisetravel op haar beurt vindt mij als boeker verantwoordelijk, zeker omdat ze ook 2x een mail gestuurd hebben om namen etc. goed te controleren. Ik was pas 2 dagen na boeken in de gelegenheid om de mail te checken en mij was niets vreemd opgevallen, omdat het voor mij de bekende namen waren (Theo ipv Theodorus en Aimee ipv Aimé). Verder heb ik vooral de boeking gecontroleerd of het de juiste cruise betrof, datum, prijzen, paketten, etc. Omdat het dezelfde personen betrof als eerdere reisreizen heb ik daar weinig aandacht aan besteed. Op zich nog niets aan de hand dacht ik, er was nog niets gedrukt of wat dan ook, enkel 1x een E eraf en 1x dorus erachter zetten…
Juist voor de zekerheid en het gemak een reisbureau (Cruisetravel) erbij betrokken om dit soort ongemakken te voorkomen,maar inmiddels veel tijd kwijt aan telefoontjes heen en weer (lees; vooral heen) om het in orde te krijgen. Aardige dames van Cruisetravel, maar onbevredigd opgelost helaas. Serieus overwogen om het op de spits te drijven en te kijken of ze ons echt zouden laten staan bij MSC in Barcelona, maar toch maar eieren voor ons geld gekozen… € 5500 op het spel zetten is toch ook wel iets.

Ik ben tevreden wanneer Cruisetravel toch deze wijzigingskosten van MSC voor haar rekening neemt.
Verder nog een tip voor Cruisetravel; vraag in de toekomst aan iedere reiziger een kopie paspoort om dit soort ongemakken en onnodige irritaties te voorkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RudyB