Klacht: Creditcard geweigerd!

NEJTJ2017 op 14 november 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn bestelling is geannuleerd omdat mijn ING creditcard niet door de veiligheidspoortjes van Coolblue zou komen. Na mijn bestelling heb ik direct gekeken in “mijn ING” en het te betalen bedrag was afgeschreven van mijn creditcard. Vandaag zou mijn bestelling geleverd worden. Ik hoorde er niets meer over. Ik heb nogmaals gekeken op mijn ING en tot mijn verbazing zie ik dat het eerder inincasseerde bedrag weer is teruggestort. Coolblue gebeld. Mijn creditcardbetaling wordt geweigerd! Over de reden wordt heel geheimzinning gedaan. Mogen ze niet over praten! Niet te geloven. In verband met mijn verhuizing heb ik de creditcard de laatste maanden wel 20 x gebruikt zonder enige probleem.
Ik denk meer dat het probleem bij Coolblue ligt. Ze hadden totaal geen probleem dat ze weer een klant kwijtraakten. Voor mij nooit meer Coolblue.

Coolblue kan mij niet meer tevreden maken. Ik doe daar nooit meer een bestelling. Misschien kan er eens een onderzoek gedaan worden naar de praktijken van Coolblue. Ik zie dat er meer dezelfde klachten zijn.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

4 jaren geleden - Beste meneer Tesselaar, We begrijpen goed dat het niet fijn is als jouw creditcard zonder duidelijke reden geweigerd wordt. Het klopt echter dat we hier de reden niet van kunnen inzien. Wij hanteren een redelijk strenge veiligheidscontrole voor creditcardbetalingen, om zowel onze klanten als onszelf te beschermen tegen fraude. We geven direct toe dat die controle soms te streng is, waardoor er soms onterechte weigeringen plaatsvinden. Om veiligheidsredenen, houden we deze strenge controle er echter wel in en kunnen wij geen inzicht geven in de reden voor weigering. Natuurlijk storten we het aankoopbedrag wel terug, zoals ook in jouw geval gebeurd is. Je hebt eventueel wel de mogelijkheid om via iDeal te betalen voor je aankoop, zodat je deze alsnog kunt ontvangen. We begrijpen echter dat je hier liever geen gebruik van maakt. Met vriendelijke groet, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Standaard antwoord! Kan ik niets mee. Met mijn creditcard is niets mis. Gezien de vele klachten over jullie 'creditcardbeleid' is er echt iets mis bij jullie. Jullie willen liever geen creditcardbetalingen dat is duidelijk. Maar wees daar dan ook eerlijk over. Er wordt geopperd dat jullie 'creditcardbeleid' maar eens onderzocht moet worden (Radar, Kieskeurig, Consumentenbond). Ben ik volkomen mee eens. Zal stappen in deze ondernemen.

Bericht van Coolblue

4 jaren geleden - Beste meneer Tesselaar, Bedankt voor je reactie. We begrijpen goed dat je er enorm van baalt dat de creditcardbetaling niet is gelukt. Wanneer wij jou een ander of uitgebreider antwoord hadden kunnen geven, hadden wij dit uiteraard gedaan. Meer kunnen we er echter niet van maken: de veiligheidscontrole vindt plaats om zowel onszelf als al onze klanten te beschermen. Wanneer je hierin verdere stappen wilt ondernemen door een externe partij in te schakelen, sta je hierin uiteraard vrij. We willen je via deze weg onze excuses aanbieden voor het ongemak. Graag horen we van je wanneer we nog iets voor jou kunnen betekenen. Voor nu wensen wij je nog een heerlijk weekend toe. Groeten, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door