Klacht: Onaangekondigde tussenlanding met 3 uur vertraging

op 09 januari 2019 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Onze oorspronkelijk terugreis vlucht: CAI 2407, rechtstreeks vlucht Antalya – Düsseldorf was geboekt op 25 december 2018. Vluchttijd: 07:00 uur.

Genoemd vlucht is gewijzigd in onderstaande, waarbij geen aanvullende vluchtdetails zijn doorgegeven. Hierbij zijn wij redelijkerwijs uitgegaan van een rechtstreekse terugvlucht zoals de oorspronkelijk vlucht.
Wijziging: CAI 2271, rechtstreeks vlucht Antalya – Düsseldorf. Vluchttijd: 07:00 uur.

Dit laatste was geen rechtstreeks vlucht maar met tussenlanding in Berlijn. Dit is ons als reizigers vooraf NIET kenbaar gemaakt. Dit hebben wij ook niet kunnen vernemen uit vlucht informatie ter plaatse en bijboeken van de extra bagage en stoelen.
Hierdoor werden wij onaangenaam verrast en hebben in totaal drie uur vertraging opgelopen dan de oorspronkelijk vlucht. Schijnbaar waren er meerdere reisgenoten die door deze tussenlanding werden verrast.
Wij hebben dit besproken met de gezagvoerder van betreffende vlucht. Die adviseerde ons contact met de maatschappij Corendon.

Deze drie uur vertraging heeft de nodige (financiële) gevolgen voor ons gehad. Derhalve vinden wij dat wij recht hebben op compensatie.

Wij zijn tevreden bij een compensatie, zoals vastgelegd in Verordening 2612004:
€250 per persoon bij een vlucht tot 1500 km
€400 per persoon bij een vlucht van meer dan 1500 km
€600 per persoon bij een vlucht van meer dan 3500 km

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fiaz Swaria