Klacht: klantonvriendelijkheid Corendon

op 13 september 2019 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Op 3 januari jl. heb ik een reis bij Corendon geboekt naar Curaçao.
Ik heb tijdig geboekt om er zeker van te zijn dat ik een stoel aan een zijpad kan reserveren waarbij ik mij linkerbeen kan strekken. Dit is omdat ik chronisch pijn heb in mijn linkerknie.
Het lukte mij niet om de stoelen te reserveren. Corendon (notabene) heeft me aangeraden contact met KLM op te nemen om de situatie uit te leggen. Dit heb ik gedaan. De KLM-medewerker heeft me prima geholpen met de reservering. Zij kon me echter geen bevestiging van de betaling sturen (en het is nog steeds in behandeling), omdat de boeking niet door Corendon is vrijgegeven. Dit blijkt, ondanks mijn verzoek, pas “een paar dagen” van te voren te gebeuren. Volgens de Corendor-medewerker is dit policy. Wat policy: Klantonvriendelijk.
Wel heb ik tussentijds een factuur gekregen voor parkeren, terwijl ik geen parkeren heb besteld. Ik ben een half uur bezig geweest met een slechte chatverbinding die ook nog werd verbroken. Gelukkig is dit later wel rechtgezet.

Na boeking reageerde Corendon nergens meer op. E-mails werden teruggestuurd als onbestelbaar als ik een vraag had. Een mail naar de Administratie werd doorgestuurd en men reageerde pas toen ik aangaf, op 4 september jl., een klacht te gaan indienen.
Op 5 september kreeg ik een warrig verhaal te horen dat de tickets pas een paar dagen van te voren worden uitgegeven en dat de tickets die ik kortgeleden heb gekregen “voorlopige tickets” zijn (er staat wel Flight coupon op). Nooit van gehoord. Ik stuur deze niet mee omdat de data erop staan.
Zou de hotelvoucher ook “voorlopig” zijn?

Na betaling van het volledige bedrag in april kreeg ik een e-mail waarin onder andere stond dat ik 2 weken voor vertrek de reisbescheiden via e-mail zou ontvangen. Ik ging er vanuit dat alles geregeld zou zijn.
Vandaag, 13 september, heb ik nog steeds niets gehoord en kan KLM de reservering nog steeds niet afronden.
Genoeg is genoeg!

Carla Lodowika

Wannere:
- de boekingsgegevens per direct aan KLM worden doorgegeven
- ik de correcte vluchttickets en voucher per direct ontvang (ik zou ze twee weken voor aanvang van de reis krijgen)
- ik antwoord krijg op vragen die ik stel (niet op vragen die ik niet stel) en niet word misleid.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lodowika