Klacht: Fout corendon boeking

op 27 december 2018 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

We hadden een reis geboekt bij corendon waarin corendon 4 volwassen 2 kamers heeft doorgegeven ipv 2 kinderen 2 volwassen. Waardoor we werden ingeboekt op hoogste verdieping hotel gaf aan nooit kinderen daar te plaatsen ivm gevaarlijk balkon hekje 1,20. We hebben een week lang met dichte deuren moeten zitten
Klacht ingediend maar vind de afhandeling van de klacht bijna nog erger dan de klacht zelf. Zelf bij een reisbureau gewerkt maar als ik zo op een klacht had gereageerd werd mijn baas niet vrolijk.
Ze hebben mijn klacht niet inhoudelijk gelezen of draaien om de klacht heen beide ongewenst.
Zie antwoord corendon;

Geachte mevrouw,

Allereerst onze welgemeende excuses voor de vertraagde beantwoording van onze zijde.

Bij deze willen wij u bedanken dat u ons heeft geïnformeerd over uw bevindingen. De ervaringen van onze cliënten zijn voor ons van primair belang en onze belangrijkste maatstaf teneinde de kwaliteit en service optimaal te houden.

In uw melding geeft u aan dat uw voorkeur niet door de hotellier is gehonoreerd. Zoals vermoedelijk bij u bekend willen wij u er wel graag op wijzen dat of de preferenties (voorkeuren) mogelijk in te willigen zijn, afhankelijk is van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatieverschaffer. Preferenties worden dan ook nooit door ons gegarandeerd en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Op onze website kunt u het volgende lezen over preferenties en essenties:

Preferentie

Indien u telefonisch een boeking maakt, is het mogelijk om tijdens het boeken een preferentie door te geven (denk bijvoorbeeld aan een voorkeur voor het soort bedden, de aanwezigheid van een balkon etc.). Aan deze speciale wensen (preferenties) zal zo mogelijk worden voldaan. Of het mogelijk is, is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatieverschaffer. Preferenties worden dan ook nooit door ons gegarandeerd en hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wanneer u via internet een reis boekt, kunt u telefonisch uw preferentie aan ons doorgeven. De medewerkers van ons Contact Center zijn hiervoor bereikbaar op telefoonnummer 023-7510606.

Essentie

Op medische gronden kunnen afwijkingen van of toevoegingen aan de door ons aangeboden reis worden verlangd (medische essentie). U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een aangepaste kamer voor mindervaliden. Wij zullen een reële inspanning leveren teneinde hieraan gevolg te kunnen geven, tenzij dat in alle redelijkheid van ons niet kan worden verwacht. Medische essenties behoeven onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en hiervoor worden kosten (€ 30,-) in rekening gebracht. Indien er sprake is van een wijzigings- of toevoegingsverzoek anders dan op medische gronden, dan behoeven ook deze onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze worden door de reisorganisator alleen in behandeling genomen als dit een redelijke kans van slagen heeft. Een essentie aanvragen kan alleen telefonisch via ons Contact Center 023-7510606.

Tijdens de boeking zijn er per kamer 2 personen ingeboekt, de kinderkorting geldt bij 2 volwassenen op één hotelkamer met extra bed voor een kind. In beide gevallen is de prijs als twee vol betalende berekend, en kon in uw geval geen kinderkorting berekend worden. Er is geen prijsverschil in een setting als een volwassene met een kind of twee volwassenen.

U geeft aan dat de faciliteiten en het eten vergeleken met de vorige keer een teleurstelling was. Uw vorige reis is geweest in mei, dit valt nog onder het hoogseizoen. Uw reis viel eind oktober en valt in het laagseizoen voor de accommodaties. In het laagseizoen kan het zijn, dat bepaalde faciliteiten niet beschikbaar zijn, of het aanbod van de verzorging beperkter. Het hotel is vrij om te beslissen, wat zij openen of sluiten, of wat zij aanbieden in de verzorging.

In de veronderstelling u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, hopen wij u in de toekomst opnieuw te mogen begroeten op een van onze vele bestemmingen.

Met vriendelijke groet With kind regards,

Mevrouw M. Smeelen Corendon Clientenservice

Gepaste oplossing staat alweer een vakantie boeking klaar maar we hebben gewacht op bevredigend afhandeling klacht deze is helaas uitgebleven voel me niet serieus genomen door corendon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

Reactie van de melder van de klacht natash_17

3 maanden geleden - Corendon neemt klacht niet in behandeling dus zou maar niet meer boeken bij deze organisatie!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door natash_17