Klacht: Coolblue wilt schijnbaar alleen positieve reviews

op 21 augustus 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Vorige week een review geschreven op de site van Coolblue.
Het was een positieve review over een Buck zakmes.
Ik was er achtergekomen dat de firma Buck knives op AL haar messen levenslange garantie geeft ( andere webwinkels in Nederland geven ook levenslange garantie) zo niet Coolblue, die geeft 2 jaar garantie.
Ik heb dan ook in mijn review geschreven dat die garantietermijn een reden zou zijn om mijn volgende “Buck” niet bij Coolblue te kopen.
Ik heb nu net een mailtje van Coolblue ontvangen met de mededeling dat mijn review niet in aanmerking komt voor plaatsing.

Ik ben tevreden als Coolblue de mogelijkheid om reviews te plaatsen beëindigd want als men alleen "hoera" reviews mag schrijven en niet de gehele waarheid hebben deze reviews geen enkele waarde en zijn dan ook een vorm van misleiding!
Of wat eigenlijk normaal zou zijn: Hun garantietermijn aanpassen aan de garantietermijn van de fabrikant.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

4 weken geleden - Beste, Wat goed dat je ondanks deze negatieve ervaring toch de moeite hebt genomen om ons (nogmaals) van feedback te voorzien. Zonder deze terugkoppeling worden wij namelijk niet elke dag een beetje beter. Het klopt dat Buck op al haar messen levenslange garantie bied. Zo ook op de messen die wij verkopen. Onze excuses dat dit niet duidelijk op onze website vermeld staat. Je hebt dus recht op 2 jaar garantie bij ons en levenslange bij Buck. Indien er binnen 2 jaar iets gebeurt met jouw aankoop kun je er dus voor kiezen om bij Buck of bij ons het te laten repareren. We gaan dit verduidelijken op onze website. Wil je jouw ordernummer en verwijderde review mailen naar geenglimlach@coolblue.nl? Je krijgt dan binnen 48 uur een antwoord waarom jouw review is verwijderd. Het is namelijk niet zo dat we alleen maar positieve reviews accepteren, dat draagt in geen enkel opzicht bij aan de ontwikkeling van onze website. Groeten, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door drapeau