Klacht: Coolblue: Alles voor een grimas!

op 08 juli 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Alles voor een glimlach… Één grote leugen!! Nadat bij een bestelling van een koffiemachine van €350 het JUISTE ADRES werd ingevoerd en een typo in de postcode (1 cijfer anders) werd gemaakt, werd de bezorger door Coolblue naar een verkeerd adres gestuurd. Coolblue kon dit niet corrigeren (ondanks dat het apparaat nog niet was geleverd) en accepteerde geen enkele aansprakelijkheid. Coolblue gaf als advies om bij het adres te gaan posten, een nieuwe bestelling te doen (en opnieuw te betalen) en stuurt achteraf een bericht dat ze niks kunnen doen omdat hun systeem op basis van postcode en huisnummer werkt (wat volgens hun heel gebruikelijk is…). Voor mij klinkt afleveren op het opgegeven adres gebruikelijker. In één keer alle positieve ervaringen met Coolblue vergeten.

Voor de volledigheid: Ook in alle bevestigingen van Coolblue stond het JUISTE adres met de postcode met typo. Pas in de tracker van de bezorger stond het verkeerde adres. Bij mijn eerste bericht aan Coolblue was hun reactie dat mijn ADRES juist in het systeem stond (maar er 2 adressen met dezelfde postcode zouden bestaan).

Het verrast mij dat Coolblue geen enkele aansprakelijkheid accepteert en als oplossing aanbiedt om een nieuwe bestelling te doen. Daar ik WEL het juiste adres had ingevuld verwacht ik dat Coolblue haar foute opstelling erkent en op passende wijze reageert.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Beste Mikel, Vervelend om te zien dat de bestelling niet helemaal naar wens is verlopen. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat dit een hele vervelende situatie is. De reden dat wij hier verder niets aan kunnen doen, is omdat jij het adres zelf hebt ingevuld. Daar het systeem inderdaad werkt op basis van een postcode en huisnummer, wordt hier automatisch een adres aan gekoppeld. Dit adres krijg je tijdens het bestellen en na het plaatsen van de bestelling, ook te zien. Omdat het pakket daarna is verzonden, is het voor ons onmogelijk om het adres nog aan te passen. Het pakket was toen immers al in handen van de bezorger. Uiteraard hopen wij wel dat dit snel opgelost wordt. Als je hier nog meer vragen of opmerkingen over hebt, horen wij ze dan ook heel graag van je. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden door Coolblue