Klacht: Controle boodschappentas

op 24 april 2017 over Dirk van den Broek in de categorie Supermarkten

Ik begrijp het gewoon niet, ik sta daar met m’n lege boodschappentas te wachten dat de cassiere begint met scannen zodat ik alles erin kan doen, opeens vraagt ze of ze in m’n tas mag kijken. Ik vraag waarom, ze zegt dat het verplicht is. Jullie geven aan dat jullie hiermee de veiligheid onder controle houden maar wat voor een functieomschrijving heeft zij om dit te kunnen vragen aan mij? Is dit wettelijk toegestaan dat dit bij de kassa word gevraagd zonder enige aanleiding of iets??? Ik heb geweigerd, maar ze ging niet m’n boodschappen scannen, ik MOEST het laten zien anders moesten al die andere klanten in de rij wachten. Dus ze heeft niet m’n weigering geaccepteerd en mij absoluut niet duidelijk gemaakt dat het een VERZOEK is maar ze gaf aan dat het een VERPLICHTING is.

Jullie hebben de recht niet om tassen te controleren zonder aanleiding. Ik geloof absoluut niet dat dit mag of kan. Dus mijn voorstel is dat jullie bij ieder filiaal een beveiliger neerzetten en dat die in geval van diefstal of iets een persoon kan aanspreken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dirk van den Broek over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dirk van den Broek in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dirk van den Broek een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dirk van den Broek

Heeft op 11 mei 2017 om 13:54 geantwoord

Uw bericht met uw suggestie heb ik doorgestuurd naar de supermarktmanager van onze winkel. Wilt u bij uw volgende bezoek aan de winkel vragen naar meneer Van den Berg voor een toelichting over onze tassencontrole?
Graag tot ziens in onze winkel, met vriendelijke groeten,
DIRK klantenservice

Graag tot ziens in onze winkel, met vriendelijke groeten,
DIRK klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door AysuAysu