Klacht: contractbreuk

op 02 september 2015 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Al meer dan 5 jaar lid geweest bij Healthcity met 60€+ Gold abo

inclusief volledig welness, sauna, stoombad, zonnebank, drank, groepslessen etc…

Van de ene dag op de andere zijn al die features en faciliteiten stopgezet.

Zonder pardon of notie op een “basic fitness abonnement” gezet geweest zonder mijn goedkeuring of handtekening.
Ik kwam er enkel voor de wellness faciliteiten, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in fitness.

Vriendelijk tegen de baliemedewerker gezegd dat ik daar niet mee akkoord mee was en hij met onmiddelijke ingang dit abonnement kon stopzetten. Hij zou dat in orde brengen. En dit moest niet via aangetekend schrijven aangezien dit net in de overgangsperiode was en iedereen daardoor ter plaatse zijn abonnement kon opzeggen. Niet gebeurd blijkbaar.

Dit is 100% contractbreuk en fraude.

Onmiddelijk mijn betalingen stopgezet toen bleek dat 2 maanden later er nog steeds geld van mijn rekening bleef verdwijnen.

En nu opeens een jaar later uit het niets dreigen ze met een gerechtsdeurwaarder. Proficiat.

Oprechte verontschuldigingen en rechtzetting.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 03 september 2015 om 12:51 geantwoord

Beste Jochem,

Ten tijde van de overname van de vestiging werd elk lid hiervan op de hoogte gesteld. Dit was per mail en via de club zelf.
Indien wij geen mail adres van jou hadden en jij niet op de club bent geweest dan kan het zijn dat jij de communicatie omtrent de overname per 1-9-2014 niet hebt meegekregen.

Tot die datum kon het lidmaatschap dan ook worden beëindigd. Dit kon inderdaad ook via de club. Van hen ontving je dan ook een doordruk van het opzegformulier.
Aangezien jij aangeeft via de club te hebben opgezegd moet jij dit hebben ontvangen, dit is tevens ook het enige wat jij dan als bewijs kan aanleveren.

Indien jij dit niet hebt, en verder ook niet eerder met ons contact hebt opgenomen omtrent de opzegging, kan ik niets voor jou betekenen.
Het openstaand bedrag kan ik dan ook niet aanpassen. Verder, omdat jij al bij de deurwaarder zit, kun jij hierover het beste met hen contact opnemen.
Basic-Fit kan hierin niets meer voor jou betekenen.
Het gaat om Law-Online en zij zijn te bereiken via 03 400 89 89.

Nathalie van Basic-Fit

Heeft op 03 september 2015 om 19:33 geantwoord

Goed, na telefonisch overleg met een advocaat.

In uw antwoord zegt u net duidelijk dat u geen enkel bewijs kan indienen dat u contact heeft opgenomen met mij op een wettelijk toegelaten manier bij contractswijzigingen.

U kan op geen enkele manier aantonen dat uw werknemers hun job naar behoren hebben gedaan, wat niet verwonderlijk is van de hoeveelheid roepende en tierende mensen aan de balie die allemaal hun abonnement toen kwamen stopzetten en komen klagen bij jullie ondermande faciliteiten.

Voor de rest moet ik ook helemaal geen bewijs aantonen, aangezien jullie hier 100% frauduleus te werk zijn gegaan. En is mijn contract bij jullie bij de omschakeling naar Basic-Fit zonder mijn toestemming automatisch verbroken.

Nog veel succes.
Ik laat het wel afhandelen door de instanties die er zich wel mee bezig willen houden.

Alle klachten die gemeld zijn door pompompom