Klacht: Contract/abonnement alsnog ingegaan na opzeggen binnen bedenktijd

op 31 mei 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Wij bestelden op 29 april een pakket bij Ziggo (internet & televisie).

Ik vroeg direct middels het emailadres van waaruit Ziggo mij informeerde m.b.t. mijn order of de diensten zo spoedig mogelijk konden worden geactiveerd omdat wij tot op dat moment geen internet en tv in onze woning hadden. Dit kon niet versneld en dus werd op 6 mei het pakket verstuurd waarna wij de diensten konden aansluiten.

Bij aansluiten bleek dat er enkel gebruik kon worden gemaakt van coaxkabels. Dit is in onze woning geen optie. We hebben gepoogd het tv kastje aan te sluiten en dat wilde lukken maar wel met een dikke zwarte kabel door het huis en over de salontafel. Internet werkte op dat moment (nog) niet. We hebben toen direct weer contact opgenomen met Ziggo via hetzelfde emailadres als voorheen en aangegeven dat i.v.m. aansluiting middels coax kabels wij gebruik wilden maken van de bedenktermijn van 14 dagen, tenzij er een oplossing zou zijn hiervoor. Deze mail werd op 9 april gestuurd. Tevens lieten wij op de opzegpagina van Ziggo.nl ons telefoonnummer achter, tweemaal zelfs.

Na dagen gewacht te hebben stuurden we op 14 april opnieuw het bericht van 9 april met daarbij de vermelding dat we eerder al contact hadden gelegd middels email en opzegging-terugbelverzoek. Wederom geen enkele respons.

Ondertussen worden we aangesloten bij een andere provider (digitaal) en kunnen we gelukkig vooruit met televisie en internet. En als het dan inmiddels 23 april is en Ziggo nog steeds niets heeft laten weten zoeken we het retouradres zelf op middels internet en pogen het pakket via een PostNL loket te retourneren. Helaas zonder succes want het loket geeft aan dat Ziggo ons dient te voorzien van een retoursticker. Die dag sturen we opnieuw het hele verhaal, nu via het contactformulier op Ziggo.nl. Tevens laten we voor een derde maal ons telefoonnummer achter in het daarvoor bestemde gedeelte op de opzegpagina.

Wederom komt er geen enkele reactie, wel wordt het bedrag van de eerste maandfactuur afgeschreven. We hebben er onze buik nu wel echt vol van en nemen telefonisch contact op. En wat krijgen we van de onvriendelijke medewerker aan de andere kant van de lijn te horen: “U bent te laat en zit nu vast aan het abonnement, ik kan verder niets voor u betekenen.” Ik geef meerdere malen uitgebreid tekst en uitleg maar wordt voortdurend onderbroken. De mevrouw geeft aan enkel het bericht te hebben ontvangen met onze vraag of wij spoedig aangesloten kunnen worden en ons bericht van 23 mei, verder kan zij niets zien. Als ik dan nogmaals aangeef hoe het zit en laat weten onze berichten aan Ziggo te kunnen aantonen blijft het lang stil aan de andere kant. Ik vraag of mevrouw er nog is en krijg dan te horen “Ja, maar ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen”.

En nu…..nu zitten we met de keurig ingepakte Ziggo installatiedoos waar we de volledige contractperiode voor moeten betalen door nalatigheid van Ziggo + ons abonnement bij de nieuwe provider waar we nu onze diensten afnemen!

Dit kán toch niet!?

Wij gaan hier niet mee akkoord, dat lijkt me vanzelfsprekend. En we zullen dit aanvechten totdat we ons gelijk krijgen!

Wij willen dat Ziggo de fout(en) toegeeft en ons abonnement alsnog stopzet.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IlRi