Klacht: Contract niet opzegbaar conform Wet van Dam

op 17 oktober 2016 over Yourhosting in de categorie Websites - Building en Hosting

28-7-2015 heb ik een hosting contract afgesloten bij YourHosting.nl. Op 18-7-2016 heb ik dit hosting contract digitaal op geprobeerd te zeggen. Dit bleek volgens YourHosting niet mogelijk omdat ik heb ‘getekend’ voor een stilzwijgende verlening van een jaar tenzij ik een maand voor het eind van mijn contract op zou zeggen. Gezien ik nooit gebruik heb gemaakt van de service van YourHosting en totaal niet stil heb gestaan bij het tijdig opzeggen van mijn contract was ik hier helaas net te laat mee.

Ik heb vervolgens contact per mail gehad waarbij ik heb aangegeven bereid te zijn om nog voor de komende maand te betalen (i.v.m. de maand opzegtermijn) maar daarna direct te willen stoppen met de diensten van YourHosting. Nadat ik dit voorstel heb gedaan heb ik niks meer vernomen van YourHosting.

Tot mijn grote verbazing ontving ik 13-10-2016 opeens een mail van een incasso bureau waarin ik verzocht werd het volledige jaarbedrag (+ € 40,- incasso kosten) binnen 4 dagen! te voldoen.

Bovenstaande werkwijze van YourHosting is echter in strijd is met de Wet van Dam (2011) waarin staat dat na een stilzwijgende verlenging van een contract van een jaar consumenten het recht hebben om het contract per maand op te zeggen. YourHosting wil mij deze mogelijkheid echter niet bieden en blijft bij haar standpunt dat ik het volledige jaar moet voldoen.

Ik wil de betaling voor de maand waarvoor een opzegtermijn geldt voldoen maar niet betalen voor het volledige jaar. Daarnaast dient YourHosting dit op te pakken met het incasso bureau en dit verder met hen af te handelen en ben ik absoluut niet van plan om de kosten van het incasso bureau te voldoen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yourhosting over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Yourhosting in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Yourhosting een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Yourhosting

Heeft op 18 oktober 2016 om 09:21 geantwoord

Beste Danielle,

Ik begrijp dat je producten verlengd zijn en je een klacht over de verlenging en vordering van Intrum Justitia indient.

Helaas ontbreekt je klantnummer in je bericht. Wil je je klantnummer als reply op deze e-mail toesturen? Zo kan ik de situatie beoordelen en ga ik graag inhoudelijk op je klacht in. Je kunt je e-mail richten aan webcare@yourhosting.nl.

Alvast bedankt.

Groeten, Thommas van Yourhosting Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door DanielleKind