Klacht: Contract door de strot drukken bij een gewone tariefsaanvraa

op 21 september 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik heb in mei een contract met jullie afgesloten voor telefoon internet televisie
Dit contract heb ik met jullie aangegaan. 29,95
Vervolgens heb ik bij jullie een offerte gevraagd voor de verschillende lduren van contracten, voor gas en licht. Ook bij andere bedrijven heeft ze die opgevraagd.
Ze heeft besloten niet met jullie in zee te gaan maar bij Van Der Bron.
Jullie hebben haar inderdaad mail gestuurd. Waarin staat dat een aanvraag niet gelukt is en dat ze een bepaalde link moest aanklikken.
Deze link is niet aangeklikt.
Vervolgens beland er een contract in haar spam. Die ze vandaag! Heeft gelezen, voor het eerst. Omdat ze ineens zag dat er meer geld van haar rekening werd geschreven.
Ze heeft geen contract afgesloten voor de levering van gas en licht.
Niet op links geklikt. Het is toch vreemd dat het ingaat per 1 oktober terwijl ze er al woont vanaf 4/5/2017.
Nu is het natuurlijk zo dat ze wel haar rekening nummer heeft gegeven voor telefoon etc. Dus dat zullen jullie wel gepakt hebben.
Ze wil graag bij Van Der Bron blijven, en heeft geen enkele behoefte tot overstappen. Daar ook niks voor getekend.
Dit voelt als oplichting, het kan niet zo zijn dat als je een offerte opvraagt je ineens een contract hebt.
Ik hoop en ga ervan uit dat NLE dit fatsoenlijk oplost en ervoor zorgt dat dit nooit weer gebeurt.

Zodra het contract is geannuleerd door NLE

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NLE nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 02 oktober 2017 om 12:20 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Op 7 mei 2017 ontvingen wij van u via onze website een aanmelding voor de levering van energie. U vulde hierbij al uw persoonlijke gegevens in, zoals uw geboortedatum en IBAN. Wij attenderen u erop dat wij in geen geval gegevens bij een ander contract vandaan haalden.

Op 8 mei 2017 stuurden wij u het energiecontract toe per e-mail. Uit uw klacht blijkt dat u deze ontving. Na ontvangst van het energiecontract had u 14 dagen wettelijke bedenktijd om de overeenkomst zonder opgaaf van reden te annuleren.

Binnen de afkoelperiode ontvingen wij geen annulering van u. Het contract kwam daarom op de juiste wijze bindend tot stand. Desondanks zijn wij onverplicht en uit coulance bereid om de aanmelding voor energie te annuleren. U ontvangt hier binnen enkele dagen de bevestiging van per e-mail.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Rosalieginger