Klacht: Complete willekeur wie wel en geen handbagage mee kan nemen, vervolgens zeer onbeschoft behandeld wanneer ik om uitleg vraag van regels daaromtrent

op 06 oktober 2016 over Easyjet in de categorie Vliegmaatschappij

Op maandag 26 maart met EasyJet naar Lissabon gevlogen. Precies voor ons moest handbagage ingeleverd worden omdat bij de passagiers geen ruimte meer was. Jammer maar helaas voor ons, wij hebben onze bagage ingeleverd met de wetenschap dat overige passagiers meteen naar plaats van bestemming kunnen en wij bij de bagageband moeten wachten. Eenmaal geland zien wij de ene passagier na de andere met meerdere stuks handbagage uit het vliegtuig komen, sterker nog mensen die achter ons in de rij stonden, liepen ook met hun handbagage het vliegtuig uit. Dit leek op complete willekeur. Frustratie en tijd verlies leverde het op maar geen verdere gevolgen.

Echter zondag 2 oktober was onze terugvlucht en we zouden om 22:30 uur landen, voor ons een stuk belangrijker om handbagage bij ons te houden want anders zouden we de trein missen. Met opzet redelijk vroeg in de rij gaan staan want wat ons op de heenweg was gebeurd, moest niet nog eens gebeuren. U raadt het al, precies toen wij aan de beurt waren, moesten wij onze bagage inleveren. Ik heb alles geprobeerd om uit te leggen dat wij in NL een trein te halen hadden en dat dit een zeer nauwe aansluiting was. Met het grondpersoneel viel niet te discussiëren terwijl de rij links van ons wel met handbagage naar binnen mocht. Toen ik over wilde lopen naar de andere rij waar wel bagage doorheen kwam, werd ik tegengehouden. Het grondpersoneel was vastbesloten om mij niet met handbagage toe te laten, ondanks mijn uitleg van de treinverbinding. Maar het wordt erger, want eenmaal in het vliegtuig aangekomen, trof ik lege ruimtes aan in de bakken, zie bijlage foto’s. Het grondpersoneel hield geen rekening met onze belangen, waren zelfs zeer onbeschoft en vervolgens tref ik lege bakken aan.

Ik heb niet de illusie dat ik geld terugkrijg of dat mijn taxi kosten van 60 euro wordt gecompenseerd, al zou ik dit wel redelijk vinden.
Maar ik wil op z'n minst antwoord op mijn vragen: Wat is het beleid van EasyJet in het meenemen van handbagage? Hoe komt het dat de één wel toegelaten wordt met zelfs 2 stuks handbagage en ik niet met één stuk. Wie mag wel met handbagage het vliegtuig in en wie niet, waar baseert EasyJet dit op? Waarom tref ik lege vakken aan terwijl ik word tegengehouden omdat 'zogenaamd het vliegtuig vol is?

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Easyjet

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Easyjet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door carola_meulbroek@hotmail.com