Klacht: Complete versie fall guys aangekocht, blijkt na aankoop dat je dit enkel met abonnement kunt spelen.

Geer82 op 09 december 2021 over Sony Playstation in de categorie Electronica - Computers, Internetshops - Games en accessoires

Sony wuift de klacht weg met het feit dat dit spel simpelweg niet is te spelen zonder abonnement en dat ik een abonnement kan afsluiten om dit spel wel te spelen.

Ze gaan inhoudelijk niet in op mijn klacht.
De verkoop van dit spel is pure misleiding.
Op het aankoopscherm van het spel staat niet dat voor dit spel een PS abonnement vereist is.
Dit krijg je pas echt duidelijk te zien na aanschaf, installatie en opstarten. Je kunt dan alleen verder als je extra betaalt…

Ik eis restitutie vanwege misleiding en heb uitgelegd wat de belevingswereld van de consument is:

Graag neem ik u mee in de belevingswereld van een consument.
– U biedt een spelletje aan via de PlayStation Store wat een kind
aanspreekt.
– Dit kind wil het spelletje kopen en vraagt zijn vader of dit mag.
– De vader vraagt aan het kind, is dit een on-line game of kun je dit
gewoon spelen.
– Antwoord kind, dit is de volledige versie (dikgedrukt op het scherm
volledige versie).
– Vader gaat over tot aanschaf van de game van het geld van het kind.
– Na downloaden wordt gekozen om dit spel te installeren
Niets heeft in de tussentijd erop gewezen dat dit stiekem toch niet de
volledige versie is, maar een versie waarbij een abonnement benodigd is
van €9,- per maand?!
– Het kind is dolblij dat de installatie voltooid is.
– Het kind start het spel op en komt in het scherm waarbij je enkel verder
kunt als een abonnement wordt afgesloten.
Dit is het eerste moment waarop duidelijk wordt gemaakt dat er een
abonnement nodig is om dit spel (wat overigens ook gewoon gekocht dient te
worden) gespeeld kan worden.

Dit is een vorm van pure misleiding en ik verwacht van u dat u meer kunt
betekenen dan een antwoord met de mededeling dat u niets kunt betekenen.
Als er nu op het scherm gestaan had, LET OP: als u deze game downloadt dan
kunt u niet meer retourneren, ook niet als de game waarvoor u heeft betaald
niet functioneert zonder een extra abonnement af te sluiten, of LET OP:
deze game kunt u enkel spelen als u in het bezit bent van een PlayStation
Plus account! Zonder PlayStation Plus account kunt u deze game dus niet
gebruiken! Dan had ik vooral hand in eigen boezem moeten steken en beter op
moeten letten.

Na nogmaals aanschrijven van de klantenservice wordt ik voor mijn gevoel als domme consument toegesproken. Had ik maar niet alleen op het beginscherm goed moeten lezen… (hier staat nl niets op, alleen daar wordt door Sony niet meer op gereageerd).
De reactie bevat: Je zult alleen moeten nakijken of je een abonnement nodig om gebruik te kunnen maken van alle functies.
In dit geval kun je helemaal NIETS met de game zonder aanvullend abonnement en betreft het geen speciale features die je enkel kunt gebruiken tegen extra betaling.

Ik voel me inderdaad een domme consument die in de valkuil van het grote boze Playstation is getrapt…

Restitutie van het aangekochte spel.
Het is een klein bedrag, maar het gaat hier om het principe.

Tevens verwacht ik dat Sony een aanpassing maakt in de store waarbij er duidelijker en VOORAF wordt aangegeven of een aankoop wel of niet bruikbaar is zonder extra abonnement.
Momenteel wordt de consument onvoldoende voorgelicht.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony Playstation

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony Playstation nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Geer82