Klacht: communicatie/levering etc.

op 08 juli 2017 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

L.S.,
Even terugblikken hoe een en ander is gegaan.
Op zondag..togen we naar Brugman Roermond om een wasmeubel uit te zoeken. Dit werd al snel uitgekozen alleen het materiaal van wasbak moest nog uitgekozen worden en de kleur van de vloer. Het materiaal was een pvc vloer en dit was geen probleem en er zou garantie zijn op vloer. Frank Michielsen bij ons thuis geweest om een en ander te bekijken en het was mogelijk om uitgezocht meubel te plaatsen. Terug naar Brugman en gekozen werd voor een betonnen wasbak en de kleur pvc-vloer werd uitgezocht. Frank vertelde dat de badkamer rond € 6.500,- zou kosten. Offerte kwam en hierin zat blijkbaar niet de vloer maar wij gingen akkoord. Offerte vloer was € 335,-. Bestelling werd geplaatst. De montage-man kwam en bekeek een en ander qua leidingen. Hierna kregen we een bericht dat door privé-omstandigheden diegene die zou monteren afgehaakt was. De maten waren door hem gemeten en doorgegeven en Iemand anders, ene Joep, kwam kijken en hij was van mening dat er een tegelvloer gelegd zou worden. Na verteld te hebben dat pvc-vloer gelegd moest worden, belde hij direct met Brugman. Zij waren van mening dat er een tegelvloer gelegd zou worden. Een pvc-vloer kreeg geen garantie. Terug naar Brugman en een en ander laten weten. Frank had een foutje gemaakt: hij dacht dat er al een bestaande tegelvloer op badkamer aanwezig was, terwijl hij zelf is komen kijken. Wij wilden een pvc-vloer met garantie dus vloer afbesteld bij Brugman en met MH-vloeren contact opgenomen voor pvc-vloer. Zij gaven garantie. MH kwam om kleur te bepalen en gevraagd wanneer vloer gelegd kon worden. Met Brugman was afgesproken dat in week 23 meubel geleverd werd en in week 24 geplaatst. MH dacht dat dit moest lukken om vloer in week 23 te plaatsen maar zou dit nog laten weten. Inmiddels kreeg ik van Brugman-planning de vraag wanneer tegelvloer geplaatst kon worden. Gebeld en laten weten dat wij geen tegelvloer besteld hadden en dat pvc-vloer was geannuleerd. Even later weer telefoontje i.v.m. tegelvloer. Naar Brugman geweest en mijn verhaal gedaan. Alles zou geregeld worden. Toen kwam vraag om levering te bevestigen wasmeubel d.d. 6-5-2017. Email gestuurd en telefoontje dat een en ander afhankelijk was van planning MH vloeren en dat ik geen weken een wasmeubel in huis wil hebben staan zonder dat ik weet wanneer dat dit geplaatst kan worden i.v.m. vloer. Hierna krijg ik een telefoontje van Planning Brugman over plaatsing tegelvloer. Nogmaals uitgelegd dat wij geen tegelvloer besteld hebben. Voordat MH bericht gegeven had wanneer zij vloer konden plaatsen weer telefoontje voor levering wasmeubel d.d. 6-5-2017. Alles weer uitgelegd en dat ik zou aangeven wanneer levering kon plaatsvinden. Een uur later weer telefoon met weer dezelfde vraag. Nogmaals aangegeven dat ik laat weten wanneer dit kan. Even later een email met bevestiging van 6-5-2017 zonder rekening te houden met mijn wens en uitleg. Hierna krijg een telefoontje over het leggen van de tegelvloer in de badkamer door Brugman, het is werkelijk niet te geloven. Contact gehad met MH Vloeren en die kan vloer op laatste moment leggen t.w. op 12-6-2017 en ik bevestig levering en montage. Veel problemen doordat vloer niet droog was en plaatsing pvc vloer na montage werd gepland. Ondervloer was geplaatst maar niet droog. Op 14-6-17 werd meubel geplaatst door montage-man Joep. Hij gaf aan dat er geen rekening was gehouden met spots en stopcontacten. Dit was opgemeten door eerste montage-man die afhaakte door omstandigheden. Wasmeubel moest met zijkasten tegen elkaar geplaatst worden i.v.m. verlichting. Brugman had een en ander bekeken en hiermee geen rekening gehouden. Het meubel met kasten is thans geplaatst en is heel compact. Alles staat vast aan elkaar terwijl dit niet de bedoeling was. Ons meubel was verwijderd en we moesten een beslissing nemen. We hebben deze klacht en alle andere klachten ook aangegeven bij Brugman. Na plaatsing van meubel en vloer kreeg ik een telefoontje van Brugman wanneer tegelvloer geplaatst kon worden! Nogmaals uitgelegd dat ik vele telefoontjes gepleegd had en emails gestuurd had dat wij geen tegelvloer besteld hadden. Er werd gevraagd of ik nogmaals een email wilde sturen. Dit heb ik geweigerd.
Toen Joep het meubel plaatste, bleek dat spiegel/lichtlamp beschadigd was. Spiegel was gebroken. De handvatten van spiegels waren niet gelijk gemonteerd. De schappen/glazen plaatjes in kasten waren te klein. Een tussenstuk tussen kastjes werd besteld om lelijk stopcontact te camoufleren. Joep gaf dit door aan Brugman en ook ik heb gebeld. Later bleek dat de lade onder wasmeubel niet automatisch sluit. Linker kast schuurt met dichtgaan. Rechter kast is niet waterpas geplaatst. Joep zal alles verhelpen wanneer spullen geleverd worden.
Ik heb op 22-6-2017 pas een bericht gekregen om foto te maken van licht/spiegel gedeelte. Dit is gedaan. Geen bericht van schappen en alles staat nog in dozen. En toen kwamen de glazen schappen voor in de kastjes en wat bleek: zij waren te klein, dezelfde maat als de vorige schappen. De glazen schappen retour gegeven en contact opgenomen. Er werd door Brugman gevraagd om de juiste maten door te geven en dit heb ik geweigerd. Joep, montage-man, heeft later contact opgenomen en maten doorgegeven. Maar de maat van de schappen zouden jullie moeten weten want de kasten zijn bij jullie besteld en door jullie geleverd!
We kregen een email dat op 6-7-2017 een en ander geleverd zou worden, wat dit was, was ons niet bekend en stond niet in de email. De schappen, of de spiegellamp en houten verbindingsstuk kasten??? Alles? Op 6-7-2017 is er niets geleverd. Toen kwam bericht dat op 17-7-2017 de levering zou worden. Weer contact opgenomen (op 7-7-17) en ja, op 6-7-2017 stond levering gepland en op 17-7-2017 de levering van een kast! Dan vallen je toch de schoenen uit. Planning zal contact met ons opnemen maar vandaag(7-7-17) niets meer gehoord.
Zoals gezegd alles staat nog in dozen, we kijken tegen een spiegel waarvan de handvatten niet gelijk zijn bevestigd, hebben kastjes zonder schappen, de spiegellamp is beschadigd en het verbindingsstuk tussen kasten om stopcontact uit zicht te krijgen is niet geleverd. De kasten zijn tegen wasbak gemonteerd, wat niet de bedoeling was maar door foute opmeting Brugman, niet anders kon.
Ik wil dan ook een klacht indienen:
Hoe alles is gegaan is onvoorstelbaar: totaal geen communicatie. Zoveel telefoontjes gepleegd te hebben en zelf moeten regelen terwijl alles geregeld zou worden. Foute informatie. Een ander prijskaartje doordat vloer ergens anders besteld moest worden. Het wasmeubel oogt anders in badkamer dan we hadden verwacht doordat niet goed opgemeten was en er mankementen zijn.
Een pittige rekening voor meubel maar daar kozen we voor. Maar we kozen ook voor kwaliteit, service en deskundigheid. De montage-man heeft direct stappen ondernomen toen bleek dat een en ander niet in orde was maar ook dit heeft tot nog toe niet geholpen.
Graag een spoedige reactie van uw bedrijf met verzoek om alles op korte termijn te regelen en een en ander te bespreken.
Met groet
Yvonne Janssen

De montage meubel is niet zoals gewenst door foute opmeting. Geen ruimte tussen kastjes en wasmeubel. Levering van de glazen schappen, spiegellamp plus levering tussenstuk kastjes zodat stopcontacten uit zicht zijn. Spiegels met gelijke handvatten.
En een financiële tegemoetkoming voor foute montage en heel veel ongemak. Foto\'s zijn reeds verzonden

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 10 juli 2017 om 14:49 geantwoord

Beste mevrouw Janssen,

Uw review is in goede orde ontvangen en doorgestuurd naar mijn collega\'s van het opleverteam met de vraag om uw klacht op te pakken. Tevens wil ik onze oprechte excuses aanbieden. Hopende dat wij spoedig de onvrede bij u weg kunnen nemen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bianca - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 11 juli 2017 om 21:05 geantwoord

L.s , ik zou graag een exacte datum willen weten van levering ontbrekende spullen. Niet alleen dit emailtje. Ik wil u uitdrukkelijk vragen contact op te nemen om duidelijke afspraken te maken. Yvonne Janssen

Alle klachten die gemeld zijn door formate