Klacht: coating ontspiegeling op brilleglazen laat los.

op 16 juli 2012 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 19 aug. 2010 heb ik 2 brillen aangeschaft. (kl.nr 104458,TDRnr. 1005921.)Met ultratough, Ultra Clear, Reglaze en Elt Varifocaal Ultra. Prima. Alhoewel de glazen in 1e instantie terugmoesten, aangezien de coating streperig was.
Nu na ruim 1 1/2 jaar komen er weer strepen op, ondanks dat ik alleen maar bij het schoonhouden of het specs.doekje of water gebruik om de brillen te reinigen. De coating moet beschermen tegen krassen, maar laat nu gewoon los?!
Ben bij het Sepcs.filiaal in Amstelveen geweest en zij doen mij het voorstel voor volledig nieuwe glazen incl reglaze en utraclear voor totaal 249 euro met 50% korting, dus voor 124,50 euro. Of evt gratis de ontspiegeling eraf. Voor mij geen optie. Ben het hier niet mee eens, aangezien ik vind dat na 1 1/2 jaar de coating niet mag loslaten. Ik weet dat het buiten de garantie termijn valt, maar vind toch dat dit vergoedt moet worden. Op deze manier wordt de aanschaf van een bril mioj te duur. En daarvoor ben ik niet naar Specsavers gegaan.

Gewenste Oplossing:

Ik vind dus dat ik compleet nieuwe glazen moet kunnen krijgen. Heb voor 612 euro aankopen gedaan, wat niet weinig is en moet nu niet geconfronteerd worden met extra kosten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 20 juli 2012 om 08:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wij hebben uw opmerking gelezen. U heeft 1 jaar volledige garantie bij Specsavers.

Wanneer de coating los laat dan kan dit komen door verkeerde reiniging van de glazen, blootstellen aan chemische stoffen en ook wrijving met een ander voorwerp kan dit veroorzaken.

Uiteraard is dit natuurlijk wel spijtig dat dit gebeurd na bijna 2 jaar na de aanschaf. Wij zullen contact opnemen met de winkelmangager om te kijken wat wij nog meer voor u zouden kunnen betekenen.

Wij zullen u verder berichten via onze eigen serviceafdeling en uw klacht op deze website sluiten.

Met vriendelijke groet,
Roos Jansen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Specsavers beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Pensioen01022012