Klacht: Chauffeurs besluiten zelf niet langs halte te rijden

op 05 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag (05-10-17) stond ik te wachten op bus 224 richting Oosterhout Busstation bij bushalte Stelvenseweg in Den Hout. Het regende flink en er was geen bushokje, jammer natuurlijk maar dat is niet mijn klacht.

Volgens 9292 zou de bus een minuut eerder komen dan de verwachte tijd van 08:44, dus om 08:43. Uiteindelijk is de bus helemaal niet op komen dagen. Ik heb dus een half uur voor niks in de regen staan wachten .

Toen heb ik maar een andere bus gepakt. De busschauffeur vertelde dat de buurtbuschauffeurs onderling besloten hebben de eerste twee ritten van de dag niet langs bushalte Stelvenseweg te rijden omdat daar toch weinig passagiers instappen. Opzich is dat begrijpelijk, maar ik neem aan dat busschauffeurs dat niet zelf mogen en kunnen bepalen!! In de app 9292 staat dat de bus gewoon zou moeten komen. Ik als reiziger ga er dan uiteraard vanuit dat hij gewoon zou moeten komen!

Klacht: Buschauffeurs besluiten zelf niet langs de halte te rijden zonder Arriva of de reizigers te informeren

Als de chauffeurs wél langs de halte rijden OF dat reizigers online geinformeerd worden over het feit dat ze er niet langs komen!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 oktober 2017 om 14:18 geantwoord

Beste Leendert97,

Dat is jammer om te lezen! Ik heb helaas niet kunnen achterhalen wat de reden hiervan is. Ik heb je klacht doorgestuurd naar de regio zodat dit daar besproken kan worden. Onze excuses voor het ongemak!

^JK
Webcareteam Arriva