Klacht: Chauffeur weigerde rit ná bevestiging van de rit in de Uber app

op 03 augustus 2017 over Uber in de categorie Taxibedrijven

Naam Chauffeur: Ab
Auto merk: Peugeot
Locatie: Rotterdam
Datum: 03.08.2017

De chauffeur was én niet op tijd én niet aanwezig op de afgesproken ophaallocatie. Derhalve heb ik de chauffeur gebeld (+31 85 888 71 28), en hij gaf aan dat hij op de parkeerplaats náást het Rotterdam Centraal Station was.

Ik gaf aan dat dat niet de aangeduide ophaallocatie op de Uber app is (daar stond namelijk hoofdingang Rotterdam Centraal Station), en dat ik in het verleden meerdere Uber ritten heb gehad, waarbij ik wél werd opgehaald bij de hoofdingang van het centraal station. Echter, daar had de chauffeur geen oren naar. Ik gaf naar de Chauffeur aan dat ik wel naar de parkeerplaats loop om daar in te stappen. Terwijl ik naar hem toe liep, vroeg de chauffeur mij wat de bestemming was, waarop ik Gedempte Zalmhaven antwoordde (de bestemming hoorde hij overigens al te weten, want dat heb ik in de app in gevoerd), en vervolgens beëindigde hij het telefoongesprek plotseling, zonder mijn consent.

De conclusie lijkt me duidelijk: hij weigerde de rit, nadat hij hoorde dat het een korte rit zou zijn (een rit van 2.6 km).

Dit allemaal vond plaats om 02.30 am, midden in de nacht, en het regende ook nog.

In het verleden heb ik meerdere malen gebruik gemaakt van de Uber, in Rotterdam, Amsterdam, echter ook in het buitenland, zoals in Las Vegas in de V.S. Tot op heden heb ik altijd klantvriendelijke ervaringen gehad met Uber. Een situatie zoals die van vandaag heb ik nog nooit meegemaakt.

Het gedrag van deze Uber chauffeur is onacceptabel, en hij zou niet meer Uber chauffeur mogen zijn.

Ik hoop dat Uber / jullie deze klacht serieus nemen, en ook concrete actie richting deze chauffeur zullen nemen.

Als er concrete actie tegen de chauffeur genomen wordt, b.v. boetes, of andere consequenties. Het beste zou zijn als de Uber vergunning voor deze chauffeur ingetrokken wordt.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Uber over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Moriarty