Klacht: Chauffeur die doorrijd

op 15 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond vandaag om 12:55 al bij de bushalte in mijn buurt zodat ik de bus van 13:03 zou halen. Toen ik bij de halte aankwam zag ik dat de bus om 13:10 zou gaan. Geen probleem. Ik wachtte en zag toen dat hij veranderde in 13:15. De bus kwam eindelijk aan na een tijdje wachten. Maar hij reed door zonder pardon. Toen ben ik achter de bus aangelopen die bij een rood stoplicht stond en de Chauffeur weigerde de deur open te doen. Ik vertelde hem dat ik al bij de halte stond en hij langs me is gereden. Gebaarde hij dat hij me niet heeft gezien en zo reed hij weg. Volgens mij word de chauffeur betaald om mensen te vervoeren. En niet om ze te laten staan en vervolgens nog om te weigeren de deur te openen. Nu kom ik te laat bij mijn afspraak en is de kans groot dat ik hierdoor een boete krijg. De boete is niet fijn. Maar het ergste vind ik dat hij me gewoon niet wilde helpen. Ik heb al eens eerder een klacht ingediend over een chauffeur die door rijd en mensen liet staan. Toen kreeg ik een reactie dat er wat aan gedaan werd etc. Maar het blijft gebeuren? Dus naar mijn idee word er geen actie ondernomen wat ik heel slordig vind. Ik hoop dat er alsnog iets aan gedaan word. Want dit gedrag van de chauffeurs vind ik nergens op slaan. Het ging om halte 3 in Gouda . Busnummer heb ik niet kunnen zien het was een oudere man met een bril op. En het gebeurde rond 13:15

Als de chauffeurs hun werk doen en niet zonder pardon meer doorrijden. Ik vind dat er iets gedaan moet worden aan dit probleem

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 juli 2016 om 13:53 geantwoord

Hallo Oumaima,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je de bus hebt gemist omdat de chauffeur je niet zag staan. Had je wel je hand opgestoken ten teken dat je meewilde? Anders kan de chauffeur denken dat je niet meewilt of op een andere buslijn staat te wachten.

Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan om passagiers buiten de halte, zoals bij een stoplicht, nog in te laten stappen.

Ik maak wel intern melding van dit voorval zodat de teammanager dit verder uit kan zoeken. We bieden je onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Oumaimaoualass