Klacht: Cashback actie: geen geld ontvangen

op 27 september 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

Afgelopen mei had ik het product ‘Philips Lumea 956/00’ aangeschaft. Over dit product zou ik €50,- cashback ontvangen. Ik had de cashback aangevraagd en kreeg gelijk een bevestigingsmail dat ik binnen 4 weken bericht zou krijgen omtrent mijn aanvraag. Vorige week – na maanden noch een bericht in mijn mailbox, noch geld op mijn rekening te hebben ontvangen – heb ik contact opgenomen met een medewerkster van Philips. Zij vertelde mij dat ik niet het aankoopbewijs, maar de factuurbon had opgestuurd en hierover op 14/06/2017 een mail had ontvangen. Na mijn mailbox een aantal keer afgezocht te hebben (uiteraard heb ik ook in mijn spam gekeken) ben ik niet een bericht van Philips tegengekomen, dus ook niet op die datum.

Vervolgens heb ik weer contact opgenomen met een medewerker van Philips en hij beweerde dat ze mij écht een mail hebben gestuurd en omdat de actie al verlopen is, ik geen recht meer zou hebben op de €50,- cashback. Hij vertelde me dat als ik na de mail van 14 juni (die ik dus ironisch gezien nooit heb ontvangen) alsnog het aankoopbewijs had opgestuurd, ik recht zou hebben op de €50,-. Ik voelde me logischerwijs enorm belazerd; een mail die ik nooit heb ontvangen had ervoor gezorgd dat ik €50,- heb misgelopen. Ik hoorde ongeacht het resultaat binnen 4 weken een bericht te ontvangen van Philips over mijn aanvraag. Echter, na bijna 4 maanden heb ik hier zelf achteraan moeten gaan.

Uiteraard ben ik niet akkoord gegaan met de medewerker van Philips die mij vertelde geen recht meer te hebben op de €50. Hierna heeft hij een verzoek ingediend of hij voor mij een uitzondering zou kunnen maken. Vandaag kreeg ik een mail van deze medewerker dat deze uitzondering niet gemaakt kan worden, omdat ik niet in de periode 26-06-2017 t/m 07-08-2017 het product heb aangeschaft en omdat de actie alleen de Philips Lumea 950/00 zou betreffen. Echter, het product kon op verschillende retailers aangeschaft worden en elke retailer had een andere periode waarin de actie gold. De actie gold inderdaad niet bij elke retailer toen ik het product aanschafte, maar bij Wehkamp was de actie wel gaande. Daarnaast snap ik niet dat er nu ineens wordt gezegd dat de actie niet het product dat ik heb aangeschaft betreft. Hiervoor werden er allerlei andere redenen genoemd en nu maakt Philips een bezwaar die ze vier maanden en 2 gesprekken lang niet hebben aangekaart.

Omdat het bezwaar dat mijn aankoop niet in de actieperiode viel in mijn ogen niet klopt, ben ik logischerwijs ook achterdochtig geworden wat betreft het bezwaar dat het niet het actieproduct zou betreffen. Hierom heb ik het internet afgezocht op zoek naar de actievoorwaarden. Deze waren echter nergens te vinden. Philips maakt dus allerlei bezwaren over mijn aanvraag, maar ik kan deze bezwaren niet controleren, omdat de actievoorwaarden simpelweg niet meer op de site staan. Ik hoorde binnen vier weken een reactie te ontvangen van Philips, deze heb ik niet gekregen en nu worden er allerlei bezwaren gemaakt die ik niet kan controleren, omdat ze me zo lang zonder weten hebben gelaten. Dit vind ik absoluut niet kunnen.

Al met al heeft dit alles ervoor geleid dat ik een enorm slechte ervaring heb gehad met Philips. Momenteel ben ik van plan nooit meer met een actie van Philips mee te doen en mijn omgeving het kopen van een Philips actieproduct absoluut af te raden. Een actie waar ik aan mee wilde doen, heeft immers geleid tot zoveel tijd, moeite en frustratie, wat ik absoluut niet iemand anders zou gunnen.

Allereerst wil ik op z'n minst dat Philips zijn excuses biedt dat ze mij bijna vier maanden lang niks hebben laten weten, terwijl ze me binnen vier weken zouden informeren over mijn aanvraag. Daarnaast wil ik logischerwijs de €50,- cashback ontvangen. En zo niet, wil ik dat alle actievoorwaarden die toen op de site stonden beschikbaar worden gesteld, zodat ik kan nagaan of de bezwaren van Philips terecht zijn of niet.

Als tip wil ik Philips nog meegeven: een cashback-actie kan veel klanten aantrekken, maar voor een bedrijf is klanttevredenheid cruciaal. Met een dergelijke actie kan je als bedrijf op korte termijn veel klanten binnenhalen, maar als het het bedrijf niet lukt om de actie fatsoenlijk te laten lopen, kan het bedrijf op langere termijn met zo'n actie juist klanten verliezen door een daling van de klantsatisfactie.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Ek19