Geboden Oplossing:
Klant heeft op 24-9-2013 een navigatiesysteem voor Audi A3 besteld. Op 11-11-2013 stuurt klant een email dat hij per ongeluk een cd in het apparaat heeft gedaan terwijl er al een schijf inzat. Dit is voor het eerst in onze historie maar goed, klant voorgesteld het systeem te retourneren of langs te komen zodat we het probleem kunnen verhelpen. Klant vond naar ons toe komen te duur en liet het toestel demonteren bij een plaatselijke garage, wil hier ook een tegemoetkoming voor. Deze garage kon het toestel niet demonteren, sleutels bleven vast in het toestel. Volgens de klant zijn de CD''s er uiteindelijk toch uit gehaald door deze garage. Klant geeft aan op 29-11-2013 dat hij de radio terug wilt sturen en geld terug wil. Systeem is nooit naar ons opgestuurd.
Op 30-7-2014 bijna een jaar later stuurt klant ons een email: Navigatie is stuk, het beeld blijft op hetzelfde beeld staan en reageert nergens op. Het is net of het systeem is vastgelopen.
Ons antwoord: Goedemiddag, als u van mening bent dat het systeem defect is kunt u deze retourneren dan zullen wij deze controleren en voor een oplossing zorgen.
Op 7-8-2014 reactie van klant: De radio/navi is er weer met veel pijn en moeite uit gehaald. Vanaf het begin kan ik niet met het apparaat overweg, hij is gebruiksonvriendelijk, er zit geen gebruikershandleiding bij. Ik moet bij wijze van door het scherm heen drukken om een andere zender te zoeken.
Klant geeft dus eerst aan dat de navi stuk is en later dat deze gebruiksonvriendelijk is. Erg onduidelijk allemaal.
Voor het eerst na ruim een jaar op 11 augustus stuurt klant het systeem naar ons retour. Systeem is getest en alle functies werken perfect. Omruilgarantie is dus helaas niet van kracht. Voorstellen van de klant om 75 % van het aankoopbedrag terug te geven kunnen wij helaas niet accepteren. Het systeem is tenslotte bijna een jaar in gebruik.
We sturen het systeem vervolgens op onze kosten terug naar de klant. Het pakket wordt 3 weken niet opgehaald bij het postkantoor. Uiteindelijk heeft de klant het systeem na ons onderzoek retour,maar nu krijgen we de beschuldigingen dat er schroeven ontbreken/andere schroeven, en dat het systeem nu waardeloos zou zijn. We hebben het systeem niet opengemaakt, niet nodig geweest, want alles functioneerde perfect. Mocht reparatie nodig zijn dan wordt dit professioneel in de fabriek gedaan Het is logischer dat bij het demonteren van het systeem (wat met pijn en moeite is geweest, wat de klant eerder aangaf) het systeem beschadigd is geraakt, en dat er vervangende schroeven zijn gebruikt.
Al met al duidelijk dat deze klant niet overweg kan met het systeem. Systeem is getest en werkt perfect ondanks aantijgingen van klant. Wij hebben ons best gedaan klant te helpen, maar de klant stelt eigen eisen en beschuldiginen en daar kunnen wij helaas niet in mee. Mocht het systeem defect zijn binnen 1 jaar, wordt deze kosteloos omgeruild voor een nieuw exemplaar. Om dan te melden dat wij een slechte service hebben omdat we de eisen van de klant niet accepteren......