Klacht: Cappuccino in de bus

op 15 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds ik koffie lust en in het bezit ben van een Opkaart neem ik s-ochtends een bakje cappuccino, weliswaar met reisbeker, mee de bus in. Deze keer werd ik door een getraumatiseerde buschauffeur halt gehouden, sinds hij ‘iemand Met brandwonden de bus uit heb gedragen’ geen koffie meer in zijn bus. ‘maar meneer..’ zei ik ‘dit is een cappuccino, daar steek ik zo mijn vinger in zo lauw is hij door de melk, kijk maar’. Vervolgens nam ik nog een flinke teug warm lauwe koffie. Zonder succes, geen koffie met reisbeker in de bus.

Maak een regel, wel of geen koffie in de bus, en houd je daarbij. Iedereen met koffie dus ook altijd wel of altijd niet in de bus. Dan hoef ik geen veel te dure maar o zo nodige stationskoffie te kopen om hem vervolgens weer weg te flikkeren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Goedemorgen Wouter, Ik begrijp uit je melding dat je geen koffie mee de bus in mocht nemen. In de reisregels staat vermeld dat het niet is toegestaan om sterk geurende eten/drinkwaren mee te nemen in de bus. De interpretatie van deze regel ligt bij de chauffeur. Ik begrijp dat dit niet een prettige situatie is geweest, echter staat de chauffeur in zijn/haar recht om eten en/of drinken te weigeren in de bus. Groet, ^JE

Reactie van de melder van de klacht Woutervu

1 maand geleden - Wel goed lezen he, het gaat niet om de geur. Leuk dat dat in jullie voorwaarden staat maar het woord geur is 0 keer benoemd, in zowel mijn klacht als de woorden van de bus-chauffeur. Dus interpretatie van welke regel geldt in mijn geval? Ik weet verder ook wel dat jullie niets zinnigs gaan doen met deze klacht maar ik schreef hem om maar eens duidelijk te maken hoe krom soms het personeel is. Iemand weigeren voor hete substanties ivm brandwonden-gevaar, prima. als diegene dan rustig de chauffeur laat zien dat de substantie helemaal niet heet is en de chauffeur kortzichtig bij zijn 'mening' blijft, minder prima.

Arriva

Heeft op 17 oktober 2016 om 10:44 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Woutervu