Klacht: Transparantie en twijfelachtige informatievoorziening

op 07 juli 2014 over Cannock Chase Incasso in de categorie Incassobureaus

Cannock Chase heeft een deel van de activiteiten en zaken van de Inkasso Unie overgenomen (inclusief rekeningnummer) ivm het faillissement van het bedrijf.
In verband met een lopende rechtzaak een verzoek gestuurd naar Cannock Chase voor een betalingsbevestiging van een vordering die onder de Inkasso Unie viel.
Cannock Chase gaf aan het dossier niet te kunnen vinden.
Vervolgens een verzoek gestuurd voor het opgeven van de naam van de medewerker die aan het vorige verzoek heeft gewerkt zodat deze mogelijk kan worden opgeroepen als getuige. Dit verzoek werd compleet genegeerd.
Bovendien werd er verder als antwoord gegeven om mij tot de organisatie richten die de vordering oorspronkelijk had ingesteld bij de Inkasso Unie voor verdere informatie. (de organisatie werd bij naam genoemd)
Aan Cannock Chase werd vervolgens de vraag gesteld hoe Cannock Chase weet over wat voor type vordering het gaat terwijl eerder werd aangegeven dat het dossier niet was gevonden. Tevens werd hun gevraagd of/waarom het niet mogelijk is eerdere betalingen na te trekken op een bankrekening die zij hebben overgenomen.
Nog geen antwoord mogen ontvangen op deze vragen.

- Graag een reactie op de vraag hoe Cannock Chase heeft kunnen weten over wat voor type vordering het gaat terwijl eerder werd gemeld dat het dossier niet was gevonden
- Graag aangeven waarom het niet mogelijk is eerdere betalingen na te trekken op de rekening die zij hebben overgenomen
- Graag de naam opgeven van de medewerker die aan het verzoek heeft gewerkt zodat deze mogelijk kan worden opgeroepen als getuige

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Cannock Chase Incasso in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cannock Chase Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Cannock Chase Incasso beoordeeld.

Cannock Chase Incasso

Heeft op 10 juli 2014 om 12:15 geantwoord

Klager een mail verzonden met uitleg

Heeft op 10 juli 2014 om 12:54 geantwoord

Antwoord van Cannock Chase:

Geachte heer Ignacio,

____________________________________

Naar mijn mening dus totaal GEEN oplossing.

Reactie van de melder van de klacht Nigel111

5 jaren geleden - Antwoord van Cannock Chase:Geachte heer Ignacio,Zoals eerder aan u is medegedeeld (zie onderstaande mail) hebben wij niet de gehele administratie overgenomen van incasso-unie. Vragen omtrent uw openstaande vordering kunnen wij in deze niet beantwoorden en verwijzen wij u naar RET.Met vriendelijke groet, ____________________________________Naar mijn mening dus totaal GEEN oplossing. Ten eerste betreft het geen openstaande vordering. Het is alsnof er niet wordt gelezen. Ten tweede wordt er helemaal niet gereageerd op de vragen die ik had gesteld.

Alle klachten die gemeld zijn door Nigel111