Klacht: slechte afhadeling kwijtscheldings aanvraag gemeente belastingen

op 23 november 2017 over Cannock Chase Incasso in de categorie Incassobureaus

De gemeente Woerden werkt samen met dit bedrijf. Mijn jaarlijkse aanvraag tot kwijtschelding van de gemeentebelastingen moest via dit bedrijf verlopen. De aanvraag was zoek geraakt, vervolgens kreeg ik het verzoek na maanden om een nieuwe aanvraag in te dienen. Ik moest toen alles opnieuw aanleveren vanaf die datum, dus weer alles copiëren en opsturen, inclusief 3 maanden bankafschriften. Dat ging ook mis, werd niet ontvangen en heb ik alles uiteindelijk via email op kunnen sturen. Vervolgens kreeg ik weer maanden later het bericht dat ik geen recht heb op kwijtschelding omdat ik zelfstandig ondernemer ben. Ik heb bij de gemeente een beroepsschrift ingediend, omdat vorige jaren [ in mijn geval 12 jaren] er gekeken werd naar mijn vermogen en betalingscapaciteit. deze is nihiel. Maar de gemeente beroept zich nu op de op januari 2016 veranderde wetgeving, hoewel ik in 2016 nog wel vrijstelling heb ontvangen. Dus volkomen onduidelijk.
Cannoch Chase had mij meteen kunnen vertellen dat ik geen kwijtschelding zou krijgen en mij niet tot 3 keer toe alles moeten laten invullen en opsturen. Ik kreeg het idee dat er nooit naar mijn situatie gekeken is door dat bedrijf. Ik vind het te gek voor woorden en totaal ongepast dat gemeentelijke zaken worden uitbesteedt aan een incassobureau en dan nog wel CannockChase dat heel slecht bekend staat. De gemeente voert aan dat zij een vast contract hebben met hun en dat pas eind 2018 de evaluatie is, maar dat zij al meerdere klachten hebben ontvangen aangaande de afhandeling van kwijtschelding. Zij stellen dat ze niet onder het contract uit kunnen op dit moment. hoe kan het dat een zo slecht bekand staand incassobureau als Cannock Chase met dit soort praktijken gewoon door kan gaan?

Als de gemeente haar eigen zaken regelt, daar betaalt de gemeenschap de ambtenaren voor en gemeente zaken niet uitbesteed aan een louche bedrijf als Cannock Chase. Ik vind het ook totaal onterecht dat mijn gegevens bij een privé onderneming terecht komen in plaats van bij de gemeente.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cannock Chase Incasso

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Cannock Chase Incasso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cra