Klacht: Calatus/Roniko gaat ongevraagd abonnement met mij aan, inclusief factuur van €75,30

op 22 mei 2017 over Calatus B.V. in de categorie Boeken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb ineens een PuzzelBrein in mijn brievenbus gekregen, waar een zeer hoge factuur bij zat. Dit terwijl ik nooit dit abonnement ben aangegaan!!

Wel weet ik dat je gratis proefnummers kunt aanvragen. Waarna je dan binnen 14 dagen het abonnement moet stopzetten en dus niet vastzit aan een abonnement.

Maar ook dit, ben ik niet aangegaan.
Echter blijkt dat dit wel het geval is volgens Catalus BV (nu bekend als Roniko BV).
Ik heb namelijk contact met ze gezocht en het blijkt dat op mijn naam, adres etc. een proefnummer is aangevraagd. Welke ik dan 10 april had moeten ontvangen.
Ik heb echter niets ontvangen, dus een opzegging binnen 14 dagen was dan sowieso niet mogelijk geweest (los van het feit dat ik dit dus zelf niet gevraagd heb).

Ineens, afgelopen zaterdag 20 mei, heb ik mijn 1e exemplaar ontvangen, met dus direct een brief erbij: waarin staat dat ik een abonnement ben aangegaan voor een half jaar. Met een factuur erbij aan €75,30 !!

Iedereen kan dus eigenlijk abonnementen afsluiten voor andere mensen?!?
Ook als iemand denkt, goed bedoeld, een gratis puzzelboek toe te sturen naar een vriend/vriendin of familielid. Als die persoon dan niet opzegt in 14 dagen, zit de ontvanger aan een abonnement van half jaar vast?!!

Ik heb Roniko BV uiteraard gecontact, maar die verwachten niet meer dan dat ik dit bedrag betaal.
Ik ben geen abonnement aangegaan, dus weiger dit te betalen. Maar daarnaast is er ook geeneens een proefnummer op mijn adres gekomen.
Dus had op voorhand ook niet eerder kunnen ‘ingrijpen’.

Ik vraag me af hoe ik dit verder moet aanpakken.
Ik vind dit een slechte zaak. Vandaar deze klacht.

En mijn vraag of iemand mij hierin kan helpen/adviseren.
Want samengevat: heb ik niets aangevraagd. Ben ik geen abonnement aangegaan. Is hier ook geen proefnummer ontvangen. Heb afgelopen zaterdag jl een 1e nummer inclusief hoge factuur ontvangen, welke ik voor 29 mei dien te betalen.

Waar ik dus niet akkoord mee ga!

Voorbaat dank. Vriendelijke groet,

Gewenste Oplossing:

Als mijn factuur word kwijtgescholden en dit abonnement ontbonden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Calatus B.V.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Calatus B.V. nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Nadie vdw

4 jaren geleden - Kan iemand helpen!?!?!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Calatus B.V. in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Calatus B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Calatus B.V.

4 jaren geleden - Geachte mevrouw van de Watering, Uw klacht is doorgegeven en uw abonnement is nu stopgezet en gecrediteerd, mocht u nog iets ontvangen, dan kunt u dat vernietigen. Wij hopen, dat uw klacht hiermede naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Klantenservice

Calatus B.V.

Heeft op 06 juni 2017 om 09:21 geantwoord

Geboden Oplossing:

Abonnement is stopgezet en gecrediteerd. Dit is middels onderstaand bericht via email aan de klant doorgegeven.

Geachte mevrouw van de Watering,
Uw klacht is doorgegeven en uw abonnement is nu stopgezet en gecrediteerd, mocht u nog iets ontvangen, dan kunt u dat vernietigen.
Wij hopen, dat uw klacht hiermede naar tevredenheid is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Nadie vdw