Klacht: Puinhoop bij administratie.

Frooij op 21 maart 2023 over CAK in de categorie Overheid

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wil alleen even kwijt dat de financiële administratie bij cak één grote puinhoop is.
Mijn inmiddels overleden vrouw was afgelopen drie jaar sterk achteruit gegaan betreft haar gezondheid. Hierdoor eerst wmo en vorig jaar WLZ zorgopname. Hiervoor waren we eigen bijdrage plichtig.
Tijdens wmo alles teruggekregen nav ten onrechte in rekening gebrachte eigen bijdrage.
Vorig jaar WLZ. Volgens rekenmodule moesten we aanzienlijk meer betalen. Maar kregen facturen met veel te lage premie. Heb hier drie keer over gebeld. Na een half jaar was de premie eindelijk bijgesteld en moest ik van de voorgaande periode duizenden euro’s betalen ivm betalingsachterstand, terwijl ik als braafste jongetje van de klas het drie keer had gemeld. Uiteindelijk een betalingsregeling getroffen. De laatste maanden het juiste, honderden euro’s, betaald. Nu krijg ik een brief dat ik alles weer terugkrijg omdat er teveel betaald was. Weer gebeld en erg boos geworden. Blijkt dat het systeem de gezinssamenstelling had aangepast alszijnde dat mijn vrouw alleenstaand zou zijn geweest. Ook kreeg ik een brief dat mijn rekeninggegevens bij hen bekend is en dat in het systeem hebben verwerkt. Een kleine week later krijg ik dus de betreffende brief van teruggave maar dat mijn rekening niet bekend is. Of ik dat even wilde doorgeven.
Buiten dat ik mijn rouw om het overlijden van mijn vrouw probeer te verwerken kan ik deze problemen weer oplossen omdat ze bij het CAK niet bekwaam zijn. Wanneer houdt het nu eens op?
Ik denk dat het CAK zelf maar met spoed opgenomen moet worden.

Gewenste Oplossing:

Dat het CAK eens flink door onafhankelijke partij moet worden gecontroleerd.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CAK

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CAK nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Frooij