Mijn Klacht:
Brief op 30-03-2024 met datum 04 04-2024 over vaststelling eigenbijdrage van € 240,47 per maand. Zorgafname is vanaf 17-01-2024 gestart voor 1 uur per week, dus ruim onder 20 uur per maand waardoor de eigen bijdrage € 28,60 per maand moet zijn. Op de site van CAK staat echter vermeld dat er een openstaande factuur van € 840,- Bedrag niet verifieerbaar klacht en bezwaar ingediend. Dit is nu de 2e maal dat het CAK met onjuiste facturering werk. Vorige maal na slechte en onduidelijke afhandeling bezwaar en klacht zelfs nationale ombudsman moeten inschakelen. Daarna nog geen juiste afhandeling bezwaar en terugbetaling te veel betaalde. Alles heeft lange tijd getuurd en veel inspanning gekost. Een merkwaardige manier van het CAK om zo om te gaan met kwetsbare mensen. Eigenlijk ongehoord zeker dat dit nu de 2e maal is dat wij dit tegen komen. Hier is mijn ziens dan ook sprake van een structureel ondeskundig en niet persoons betrokken gedrag welke niet thuis hoort bij een overheidsinstelling die aan geeft voor kwetsbare personen dienst te verlenen.
Gewenste Oplossing:
Een rectificatie van de onjuiste opgave openstaande facturen en een adequate vordering van de eigen bijdrage. Dus een overheidsorganisatie de correct en klantgericht werkt.