Klacht: openstaande factuur onjuist en niet verifieerbaar

van Rijn en de Wit op 02 april 2024 over CAK in de categorie Overheid

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Brief op 30-03-2024 met datum 04 04-2024 over vaststelling eigenbijdrage van € 240,47 per maand. Zorgafname is vanaf 17-01-2024 gestart voor 1 uur per week, dus ruim onder 20 uur per maand waardoor de eigen bijdrage € 28,60 per maand moet zijn. Op de site van CAK staat echter vermeld dat er een openstaande factuur van € 840,- Bedrag niet verifieerbaar klacht en bezwaar ingediend. Dit is nu de 2e maal dat het CAK met onjuiste facturering werk. Vorige maal na slechte en onduidelijke afhandeling bezwaar en klacht zelfs nationale ombudsman moeten inschakelen. Daarna nog geen juiste afhandeling bezwaar en terugbetaling te veel betaalde. Alles heeft lange tijd getuurd en veel inspanning gekost. Een merkwaardige manier van het CAK om zo om te gaan met kwetsbare mensen. Eigenlijk ongehoord zeker dat dit nu de 2e maal is dat wij dit tegen komen. Hier is mijn ziens dan ook sprake van een structureel ondeskundig en niet persoons betrokken gedrag welke niet thuis hoort bij een overheidsinstelling die aan geeft voor kwetsbare personen dienst te verlenen.

Gewenste Oplossing:

Een rectificatie van de onjuiste opgave openstaande facturen en een adequate vordering van de eigen bijdrage. Dus een overheidsorganisatie de correct en klantgericht werkt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over CAK
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CAK

Reactie van de melder van de klacht van Rijn en de Wit

9 maanden geleden - Afhandeling klachten niet juist door niet in te gaan op de inhoud van de klacht, formele reacties geven en ontkenning van de fouten en zeer trage afhandelingen. Inschakeling ombudsman was noodzakelijk. Zelf toen nog een bagatelliserende houding. Met opmerking iets niet goed verlopen terwijl er niet ingegaan werd op hun nalatigheid en onkunde.

Reactie van de melder van de klacht van Rijn en de Wit

9 maanden geleden - Over de zeer slechte benadering en weigeringen de juiste informatie te verstrekken over hun handelen, die wij hebben ervaren van het CAK blijkt geen klachtenprocedure over het CAK handelen te bestaan. Alleen inschakeling ombudsman is mogelijk echter geeft dat geen verandering in de opstelling van het CAK en wijziging in hun benadering van ons.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CAK nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door van Rijn en de Wit