Mijn Klacht:
Verwijzend naar uw bief van 11-4-2022, waarin meldt dat ondergetekende er per 1 maart 2022 weer zorgpremie betaald aan de zorgverzekeraar en dat het Cak het Uwv-pensioenfonds heeft verwittigd de boetepremie niet meer in te houden. Ondergetekende wil zich hierbij beklagen over deze inzicht van het Cak voor geen meter klopt. Het Cak doet maar wat, terwijl het Cak kon weten dat in ieder geval het hele jaar 2021 automatisch de reguliere zorgpremie bij Promovendum werd ingehouden. Hoezo pas per maart 2022? Met andere woorden was een simpele telefoontje naar Promovendum, het Cak te weten zou komen hoe de vork in steel zit. Dit is echter niet gebeurd, waardoor het Cak steeds foute handelingen pleegt, die belanghebbenden onnodig financieel schade berokkend en dus teveel premie betaald heeft.
In de genoemde brief van het Cak wordt de betalingsregeling opgevoerd. Welnu, bij de overstap, in december 2021, van de oude zorgverzekeraar Promovendum naar Vgz dook er onverhoopt een oude vordering van Promovendum uit 2017 boven water. Hiervan had ondergetekende totaal geen weet, en heeft Promovendum gedurende de looptijd van de verzekering het nooit hierover gehad. Terwijl Promovendum de facturen van de zorgkosten (medicijnen) regelmatig per email verstuurde, maar van de openstaande vordering heeft ondergetekende nimmer een kennisgeving ontvangen. Pas toen de Cak-boetepremie werd ingehouden kwam ondergetekende na een telefonisch contact met Promovendum achter deze vermeende vordering en kwam de betalingsregeling tot stand stand. Bovendien blijkt dat over het pensioen van april 2022 toch de boetepremie is ingehouden, terwijl het Cak in de brief van 11-4-2022 beweerde het Uwv- pensioenfonds heeft bevolen om geen boetepremie meer in te houden. Ondergetekende klaagt over deze foute mededeling van het Cak in de brief van 11-4-2022. Volgens het Uwv is die mededeling dat uit de duim gezogen door het Cak. Het komt erop neer dat vanaf december 2021 t/m april 2022 dubbele premie is betaald bij zowel Vgz als bij het Cak. Hierdoor is er een bedrag van € 167,40 teveel aan premies betaald.
Gewenste Oplossing:
Ondergetekende gaat ervan uit dat dit bedrag binnenkort wordt terugbetaalt. Doordat het Cak in gebreke is gebleven eigen onderzoek te plegen, waardoor deze onbehoorlijk bestuurlijke handeling uit de wereld was gebleven. En zo worden de verzekerden volkomen onterecht als wanbetaler aangewezen. Daarom acht ondergetekende het gerechtvaardigd dat het Cak het boetekleed aantrekt en netjes ecussses aanbiedt.
Relatienummer: 1418985200
