Klacht: Aanpassing Beschikking

CAK Benadeelde op 16 maart 2012 over CAK in de categorie klachtmelden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In Januari 2012 kreeg mijn zoon zijn nieuwe beschikking voor zorg met verblijf, wij schrokken van het bedrag, dit was meer dan zijn hele uitkering, navraag leerde dat men de gegevens bij de belastingdienst opvraagd, in dit geval over 2010, ivm met problemen betreffende de uitkerings aanvraag had mijn zoon begin 2010 de bedragen over 2008 en 2009 met terugwerkende kracht ontvangen, dit verhoogde het totale belastbare inkomen over 2010, meer dan het dubbele, keurig een brief geschreven en e-mails gestuurd want telefonisch zijn ze niet bereikbaar, wachttijden van 30 minuten en meer zijn heel gewoon. Uiteindelijk een bericht dat we een aanpassingsformulier moesten downloaden en invullen, het gaat hier om de verwachting over 2012, (koffiedik kijken dus) terwijl de belastinggegevens over 2011 ook al binnen waren. Na veel 5-en en 6-en is uiteindelijk besloten om de te betalen bedragen over Januari en Februari te bevriezen tot men wist hoe of wat, gisteren stond er een totaal verwarde jongeman voor mij: Er wordt een inhouding gedaan over de maand maart, echter de EIGEN BIJDRAGE is hoger dan de UITKERING (vermeld in de brief) en er moet nog een restant bedrag betaald worden! Reageren hierop per telefoon was een crime, meer dan 30 minuten wachttijd, kreeg ik te horen dat de dame die mij te woord stond vond dat ze niet met respect behandeld werd, dit moest gebeuren anders zou ze de hoorn erop leggen,(Dit is ook gedaan) Terwijl ik de dame keurig en correct heb aangesproken, maar blijkbaar wist ze geen goede raad met de Situatie. Informeerende bij de Uitkeringsinstantie UWV, leerde mij dat het CAK zo maar mag inhouden op een uitkering, ik heb bezwaar gemaakt en wordt nog teruggebeld door het UWV. Feit is dus: Het CAK maakt grove fouten, durven dit niet volmondig toe te geven, zeggen het een en doen het ander. Het belang van Jong Gehandicapten met een uitkering is blijkbaar niet van toepassing. Als het gesprek te moeilijk wordt of men kan het niet aan wordt er eenzijdig de hoorn op de haak gelegd. Ronduit Schandalig en geen goed voorbeeld, maar hoe nu verder? Belangen van een Jong Gehandicapte zijn in het geding, klachten moet je ook doen bij het CAK dan is het cirkeltje mooi rond. Nee, ieder heeft bij mij respect in het begin van het gesprek, maar respect kun je niet afdwingen, dat moet je verdienen door correct en goed de zaken af te handelen. Het respect en vertrouwen wat ik had in het CAK is aardig aan het interen. Graag Advies in deze!

Gewenste Oplossing:

Snelle en Correcte afhandeling van de aanpassing van de beschikking,alle gegevens hiervoor zijn in het bezit van het CAK, dit is zelf door hen toegegeven. Inhouding van de uitkering is niet terecht dus deze moet ingetrokken worden.Lange wachttijden van 30 minuten zijn uit den boze.
Verbod op het neerleggen van de hoorn als een telefoongesprek niet naar de zin van de Dames van het CAK loopt, als men dit niet aankan moet men dit werk ook niet doen. Eventueel doorverbinden naar een superieur of iemand die wel bepaalde zaken naar behoren kan af handelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 25 mei 2012 om 17:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben de klacht opgepakt en in samenspraak met de contactpersoon is de situatie opgelost.

Uiteraard betreuren wij het als een klant lang moet wachten voordat hij/zij telefonisch te woord wordt gestaan. Wij vinden het belangrijk goed bereikbaar te zijn voor onze klanten en wij doen daarom ons best de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Het CAK hecht eraan dat klanten menselijk en professioneel te woord worden gestaan en met respect worden behandeld. Iedere klacht gebruiken wij om onze dienstverlening weer verder te verbeteren. We hebben de klacht daarom ook uitvoerig besproken met de medewerkster die telefonisch contact heeft gehad met contactpersoon.

Bij het berekenen van de eigen bijdrage moeten wij ons baseren op de gegevens die wij aangeleverd krijgen van de Belastingdienst. De eigen bijdrage wordt (in eerste instantie) altijd berekend op basis van het vastgestelde verzamelinkomen van twee jaar terug. In 2012 betreft dit dus het inkomen van 2010. Is het inkomen ver gedaald ten opzichte van twee jaar terug? Dan kan een klant om een aanpassing van de eigen bijdragen vragen op basis van het verwachte inkomen van het lopende jaar. In dit geval dus 2012. Wij hebben de eigen bijdrage voor de klant aangepast en de inhouding op de uitkering is gestopt.

Wilt u meer weten over het aanpassen van de eigen bijdrage? Of heeft u zelf een vraag of een klacht? Kijk dan op www.hetcak.nl. U kunt uw vragen en verzoeken in dienen via deze website. Kijk hiervoor bij ‘Contact’.

Alle klachten die gemeld zijn door