Klacht: Smart’je start voor de zoveelste keer niet! Frustratie en haast: € 423,- boete…

op 11 november 2015 over C. Van den Heuvel & Zn BV in de categorie Koeriersbedrijven en post

De half jaar geleden geïntroduceerde nieuwe Car2go-Smartjes blijken bij menigeen startproblemen op te leveren. (Andere startmethode? Ik ben er niet op gewezen.) Mijn zoveelste Smartje (grrr…) in een paar weken start weer eens niet en ook de SOS-telefoonknop op het dashboard resulteert opnieuw in minimaal 10 minuten wachten (grrr…). Daarop heb ik het wachten onderbroken, de huur gestopt (want het minutentarief gedurende wachten op telefoonbeantwoording loopt natuurlijk gewoon door) en snel naar de tram gerend om nog op tijd proberen te komen voor mijn belangrijke afspraak. Daardoor heb ik volgens Car2go de auto niet (terug?) aangesloten op de laadpaal en heeft de gemeente de auto weggesleept.

De kosten daarvan plus € 50,- administratiekosten Car2go / Moovel, totaal € 423,- werden van mijn rekening afgeboekt!

Medeschulderkenning en empathie i.p.v. het boekhoudachtige zwartwit wijzen op de voorwaarden. Men laat volledig buiten beschouwing dat het voorval ook een oorzaak had die Car2go aan te rekenen valt: voor de zoveelste keer door hun niet startende auto's en hun SOS-belknop waar je veel te lang moet wachten, waardoor frustratie, haast en paniek ontstaan.

Van het enorme wegsleepbedrag van € 423,- (incl. € 50,- administratiekosten Car2go) heb ik uiteindelijk zelfs nog voorgesteld de helft te betalen om de zaak in den minne te schikken, maar ook dat was niet voldoende.

Car2go / Moovel, wees zo redelijk en professioneel om dit 'en plain public' op te lossen: opschorting boete of anders gedeelde schuld en betaling.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over C. Van den Heuvel & Zn BV

Reactie van de melder van de klacht johanvdo

3 jaren geleden - Klacht is niet gericht aan "C. Van den Heuvel & Zn BV", maar aan Car2go / Moovel / Daimler!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over C. Van den Heuvel & Zn BV nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht johanvdo

3 jaren geleden - Hoe kan het dat Car2go / Moovel / Daimler niet bereikbaar is met deze klacht?

Alle klachten die gemeld zijn door johanvdo