Klacht: Bussen rijden te vroeg weg

op 10 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste,
Elke dag pak ik bus 3 of bus 141 op halte Sint josephstraat te Tilburg een aantal keer.
Echter, bijna altijd en voornamelijk s’ochtends rijden de bussen te vroeg langs waardoor ik hem mis. Zojuist reed bus 141 om 08.08 ipv 08.12 waardoor ik nu mijn aansluiting mis en te laat kom. Om 08.08 was ik bijna bij de halte en zag de bus langsrijden.
Nu keek ik meteen op de 9292 app toen de bus langs kwam en er stond niks gemeld. Om 08.11 stond erop dat hij vier minuten te vroeg was, maar dat had ik dus al ervaren.
Ik vind het persoonlijk sowieso vreemd dat bussen te vroeg gaan. In het bushokje staan tijdschema’s en ik mag toch aannemen dat die kloppend moeten zijn. Bejaarden hebben misschien wel geen app en zijn afhankelijk voor de tijden in het bushokje.
Ik hoop dat hier iets aan gaat veranderen en de bussen voortaan gewoon op de juiste tijd en anders liever wat later rijden, want dit is erg onaangenaam.

Met vriendelijke groet,
Roxan Remmers

Gewenste Oplossing:

Zie bovenstaand

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 10 juni 2016 om 07:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Roxan,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je frustratie. Nu is het wel zo dat halte Sint Josephstraat geen tijdhalte is. Dit houdt in dat de chauffeur zijn oorspronkelijke vertrektijd niet hoeft af te wachten. Advies is daarom om iets eerder bij de halte te gaan staan, dan aangegeven.

Je geeft aan dat de bus 4 minuten te vroeg is vertrokken, dat is teveel, ook al is dit geen tijdhalte. Daarom heb ik je klacht doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er naar de punctualiteit van deze lijn gekeken wordt.

We bieden je onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,
^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door rremmers