Klacht: bussen rijden door omdat ze vol zijn

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn zoon reist dagelijks van Almkerk naar Breda voor school met de fiets en de Brabantliner. Met hem nog diverse anderen. De dichtstbijzijnde halte is Nieuwendijk A27. Echter, als zij daar wachten op de bus zien zij over de snelweg 4 a 5 bussen voorbij rijden, omdat deze vol zijn, gevolg, te laat op school. Het gevolg is nu dat ze naar Sleeuwijk fietsen (dit is bijna 2x zover) om hun bus te halen. Daar hun fiets ook in Sleeuwijk staat moeten zij dus op de terugweg ook naar Sleeuwijk.

Er dienen voldoende bussen te stoppen bij halte Nieuwendijk op de tijdstippen zoals aangegeven.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 13:07 geantwoord

Goedemiddag omfietsen,

In je melding geef je aan dat de Brabantliners bij de halte Nieuwendijk A27 regelmatig te vol zijn waardoor je ongemak en vertraging ervaart tijdens je reizen. Dit is minder prettig om te horen. Ik heb je melding doorgestuurd zodat hier naar gekeken kan worden. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Excuses voor het ervaren ongemak!

^JE
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door omfietsen