Klacht: Bussen overvol/ bus stopt niet

op 03 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Al ruim een maand, sinds de scholen begonnen zijn, zijn de bussen overvol.
Het betreft bus 73 en 78 in Limburg (voor mij, Horn naar Roermond.
De bussen zijn inmiddels al twee keer doorgereden omdat ze overvol zitten, waardoor ik mijn aansluiting (trein) gemist heb.
Al diverse meldingen gemaakt, maar geen verbetering. Ook vandaag weer overvol. Ikzelf heb me met pijn en moeite naar binnen gewurmd. Twee jongens die ook stonden te wachten, konden niet meer mee.
Bij de vorige klachten, wordt aangegeven dat er gekeken wordt naar een paar weken, en hoeveel klachten er komen. Tevens moet de buschauffeur ook een melding maken. Wordt dit gedaan? En hoelang wachten we nog.
Wachten we tot de herfstvakantie, om dan te zeggen dat het minder is geworden.
Nou Arriva, wordt tijd om in actie te komen.

Geen overvolle bussen
Bussen op tijd.
Geen bussen die doorrijden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 14:55 geantwoord

Beste Steven0412,

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In jouw reactie geef je aan dat jouw bussen regelmatig te vol zijn. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met de melding dat er tot op heden geen verbetering te zien is. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij bieden je onze excuses aan voor het ongemak die je hierdoor heeft ondervonden.

^SH
Webcare Arriva