Klacht: Bussen nooit op tijd

op 14 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 93 in Nieuw-Lekkerland is altijd te vroeg of te laat waardoor je of de overstap mist, of de bus mist omdat hij niet wacht wanneer hij te vroeg is. Aangezien de bus maar 1 x per uur gaat is dit niet heel handig.

Als de bus wacht wanneer hij te vroeg is

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 jaren geleden - Beste RomyHol, Spijtig om te lezen dat lijn 93 vaak te vroeg of te laat is waardoor je een overstap mist. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Zou je aan kunnen geven wanneer het de laatste keer was dat lijn 92 te vroeg of te laat is vertrokken? Wat was de officiële vertrektijd van de bus? Bij welke halte stap je in? Waar reis je naartoe? Zodra ik deze informatie heb geef ik je klacht intern door in de regio. Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Een chauffeur mag ivm verkeersveiligheid niet bij iedere halte zijn vertrektijd afwachten, dit mag hij alleen bij een tijdhalte. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 07 november 2017 om 09:31 geantwoord

Beste RomyHol,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door RomyHol