Klacht: Bussen arriveren te vroeg

op 11 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik neem vaak de bus 28 vanuit Haskerdiken ofwel naar Heerenveen en vaak ook naar Leeuwarden. Deze bussen vertrekken vaak 2 á 3 minuten te vroeg.

Zo had ik dat ook vandaag, de eerste bus vertrok drie minuten te vroeg, de tweede bus die ik pas een halfuur later kon nemen was vijf minuten te laat en reed mij voorbij ondanks ik mijn hand uitstak! Ik legde mijn klacht neer bij de chauffeur van de volgende bus, de chauffeur legde uit dat het een regel was dat je als klant vijf minuten van tevoren bij de halte moet staan en dat de bus best 1 tot 2 minuten eerder mag vertrekken.

Ik vind dit onzin, zo staat het ook niet op jullie website en voorwaarden. In ieder geval heb ik dit niet kunnen vinden. Ik kom regelmatig te laat op school en dit is erg vervelend!

Als de bussen op tijd rijden en ze eventueel te voorzien van een tracker? Of dat ze netjes wachten bij de halte als ze te vroeg zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Cheriena, Jammer om te lezen dat je vaak ervaart dat de bus te vroeg vertrekt vanuit Haskerdijken. Wij adviseren onze reizigers inderdaad om een aantal minuten voor vertrektijd van de bus bij de halte aanwezig te zijn om misverstanden te voorkomen. Vanwege de veiligheid is het niet mogelijk om bij iedere halte de vertrektijd af te wachten. Maar structureel/vaak te vroeg vertrekken lijkt me niet de bedoeling. Ik wil er graag melding van maken bij de teammanager in de regio maar dan ontvang ik graag nog informatie van je bij welke halte je afgelopen dinsdag ervaren hebt dat de eerste bus te vroeg is vertrokken. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Morrigan

1 maand geleden - Beste Arriva Webcareteam, Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Mijn eerste bus die ik nam was om 7:35 vanuit Haskerdijken, de tweede en derde bus heb ik ook vanaf halte Haskerdijken genomen richting Leeuwarden.

Arriva

Heeft op 18 oktober 2016 om 18:34 geantwoord

Beste Cheriena,

Bedankt voor je toelichting.
Ik heb je klacht over het te vroeg vertrekken van lijn 28 intern doorgegeven in de regio.

Het is inderdaad een advies om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te zijn aangezien vertrektijden bij benadering zijn. Onze bussen zijn afhankelijk van het overige verkeer en exact op tijd rijden is dan ook niet altijd mogelijk. Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken. Je kunt trouwens de realtime gegevens van de bus nakijken in onze app en op onze website onder actuele vertrektijden http://bit.ly/2c5EHMs.

Excuses voor het ervaren ongemak die je de laatste tijd hebt gehad.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Morrigan