Klacht: busschauffeur

op 06 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben op de bus 92 van H.I.Ambacht gestapt en moet eruit bij de weeskinderendijk beneden in dordrecht. Na ruim van te voren de stopknop te hebben ingedrukt rijd de buschauffeur door bij de halte. ik roep 2 keer dat ik eruit moet maar aangezien de buschauffeur met zijn oortjes van zijn telefoon in heeft hoort hij mij niet. Ben naar voren gelopen om hem aan te tikken en gezegd dat ik eruit moest. Ik ga dus bij de voordeur staan omdat ik toch al naast hem stond. doet hij tot mijn verbazing de deur niet open en kon naar midden van de bus lopen? heb dus haast een halte terug moeten lopen , geen excuus niets? Vind dit erg onbeschoft , dat hij door rijd dat kan gebeuren maar als hij niet eens hoort in de bus wat er gebeurt omdat hij naar muziek zit te luisteren ? vind dit een kwalijke zaak .Hierdoor ook te laat op mijn werk gekomen. De buschauffeur is een donkere jongeman. Ik hoor graag van u. MVG, P.Lafeber 0624912853

Geen oortjes dragen tijdens rijden en opletten wanneer er mensen uit de bus moeten

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Pauline67

6 maanden geleden - Dit was trouwens de bus 92 van 07.09 uur

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 06 juli 2016 om 07:44 geantwoord

Beste Pauline,

Niet leuk om te lezen dat je vanochtend bij halte Weeskinderendijk beneden niet uit kon stappen terwijl je wel op 'stop' had gedrukt. Ik begrijp dat je daar van baalt. Ik heb je melding intern doorgestuurd naar de teammanager in de regio zodat er hoor en wederhoor met de betreffende buschauffeur toegepast kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk kun je de volgende keer wel bij de juiste halte uitstappen.

^MR
Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Pauline67

6 maanden geleden - Het gaat mij niet alleen om het niet uitstappen bij de halte? Deze chauffeur had in beide oren muziek aanstaan en hoort dus helemaal niet als iemand roept of als er iets gebeurt in de bus. Dit is dus erg onveilig! Dat er een keer een fout word gemaakt heb ik alle begrip voor, maar om dan onbeschoft daarna behandelt te worden behandelt gaat mij te ver. Dus "balen"zoals u dat noemt is hier niet aan de orde. Ik voel me nu duidelijk niet serieus genomen. MVG, Pauline

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Hoi Pauline, Ik heb inmiddels een terugkoppeling uit de regio ontvangen: "Wat betreft het oordopje: die had hij in, in zijn linkeroor. Hierop luistert hij (zacht; want moet kunnen horen wat er in de bus gebeurt) radio en verkeersinformatie. Daarnaast was het vanmorgen vroeg, de zon stond laag en hij had hierdoor de rode lampjes niet zien branden. Omdat je snel naar voren kwam kon de chauffeur alsnog stoppen, omdat de halte vrij langgerekt is. Hij opende de achterdeur, zodat je nog op de halte (en niet in het gras) kon uitstappen." Met vriendelijke groet, ^DK Webcareteam Arriva

Heeft op 06 juli 2016 om 17:51 geantwoord

Ik ben het totaal niet eens met het antwoord dat u aan mij heeft gegeven. Ik heb de buschauffeur 2 x hard geroepen, toen ik geen reactie kreeg ben ik naar voren gelopen om hem aan te tikken. Hij had toen duidelijk 2 oortjes met muziek aan en niet alleen linkerkant zoals u beschrijft. ( want sta tenslotte rechts van hem en duidelijk zicht op rechteroor) ook verteld u dat hij midden deur opende omdat ik anders in gras moest uitstappen? We waren allang halte voorbij en alles was midden op gras ( dus ook midden deur) vervolgens geen excuus? Meerdere mensen in de bus kunnen dit bevestigen. Ik heb dit later met hun besproken . Ongelooflijk dat jullie dit niet geloven. Heel erg slecht zelfs. Verhaal word gewoon verdraait en goed gepraat voor de chauffeur. Ongelooflijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Pauline67