Klacht: Buslijn 40 veel te druk

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Mette99, Wat vervelend om te lezen dat het te druk is in lijn 40. Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bustrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materiaal ingezet. Op welke tijden en tijdens welke reizen gebeurt dit? Dan stuur ik het door naar de regio zodat ze kunnen nakijken of er extra bussen mogelijk zijn. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Mette99

1 jaar geleden - Beste, Allereerst bedankt voor uw snelle reactie. Ik begrijp heel goed dat de drukke bussen een gevolg zijn door de start van het nieuwe schooljaar, ik ben zelf immers ook student, maar het komt regelmatig voor dat er mensen op het station of bij een halte staan die niet mee kunnen! Het is het aller drukst rond 8:30 of 9:00 's ochtends (richting zuyd hogeschool) en 16:00 16:30 (richting hoensbroek of sittard via hoensbroek) Natuurlijk rijden er meer bussen van en naar zuyd hogeschool, maar die gaan alleen tot heerlen station en laat ik nou net een aantal haltes verder moeten reizen dan het station. Het zou echt geen slecht idee zijn om rond deze tijden meer bussen in te zetten. Dat zou mij en al mijn medestudenten die met het OV reizen een stuk vrolijker maken! Vriendelijke groet, Mette

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 18:29 geantwoord

Beste Mette99,

Dank je wel voor je aanvulling. Ik heb je bevindingen intern doorgestuurd naar de regio.

Op dit moment zetten we al onze bussen in in de spits en proberen we het zo goed mogelijk te verdelen. Hierdoor kan het dus gebeuren dat sommige ritten druk zijn.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaringen op lijn 40. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam