Klacht: Buslijn 305 in de spits vol en te vroeg weg

op 28 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dagelijks reis ik voor mijn werk naar Veghel, vanuit Eindhoven station. Sinds begin september zit deze bus tijdens de spits vol. Voornamelijk tussen 07.30 en 09.00 uur. Dit heeft tot gevolg dat ik al meerdere malen, samen met andere collega’s, niet met de bus mee kon en moest wachten op de volgende bus.

Wat mij opvalt is dat 80% van de reizigers de bus 305 bij de bushalte TU Eindhoven (1 halte van het treinstation Eindhoven) weer verlaat… Voor de reizigers die dus daadwerkelijk naar Veghel moeten en niet mee kunnen is dit behoorlijk frustrerend. Blijkbaar hoeft meer dan de helft van de mensen niet naar Veghel, maar moeten ze bij de Fontys of de TUe zijn.

Ik ben tevreden als ik op tijd op mijn werk kan zijn en dat de bus ook voor de reizigers die daadwerkelijk naar Veghel moeten beschikbaar is.

Dit kan bijvoorbeeld door:
meer bussen in te zetten tussen 08.00 uur en 09.00 (nu gaan ze om 08.24 = VOL en 08.54 = minder vol).

Een andere optie is dat de bus 305 tijdens de heenreis Eindhoven - Veghel niet stopt (in de spits) bij de halte van de TU Eindhoven.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 september 2017 om 11:36 geantwoord

Beste j.vdlof,

Ik begrijp uit je klacht dat het overgrote deel van de reizigers maar een heel kort stuk met de bus reist. Waardoor de bus na 1 halte weer praktisch leeg is. Dat is jammer om te lezen! Ik heb je klacht + suggesties doorgestuurd naar de regio en hoop dat je snel verbetering merkt. Onze excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

^JK
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door j.vdlof