Klacht: Buschauffeur stopte niet bij halte

op 18 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Met bus 157 van Uden bushalte naar Oss om 17.48 uur
Ik had op de bel van stop gedrukt maar de chauffeur stopte niet bij de halte.
Ik riep enkele keren maar hij hoorde mij niet. Ben naar voren gelopen en hem gevraagt of hij wilde stoppen omdat ik op stop had gedrukt.
Dhr. Hoorde mij eerste instantie niet omdat hij oordoppen in zijn oren had zitten.
Hij beweerde dat ik niet had gedrukt en zei daarop:
Mevrouw U STAAT HIER EEN BROODJE BAL TE VERKOPEN.
Waar ik op antwoorde dat achter zijn stoel toch duidelijk stop staat.
Mw. Ik kan niet zien van achter mijn stoel wat daar staat.
Uiteindelijk is hij toch gestopt.
Ik voelde me net als een geslagen hond.
Hij wenste me nog een fijne dag, wat voor mij op dat moment niet voelde na die uitspraak van hem.

Op deze manier niet behandeld te worden, met zulke uitspraak.
Het voelde heel vernederd wat hij tegen mij zei.
Als hij geen oordoppen in zijn oren had dan had hij mij eerder gehoort.
Hierdoor kon ik een heel eind terug lopen.
Gelukkig zijn de meerderheid van de chauffeurs wel aardig en vriendelijk naar ons toe.
We zijn allemaal mensen maar om zo te behandeld te worden gaat voor mij net iets te ver.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

9 maanden geleden - Beste Wilma, Uit je bericht begrijp ik dat je met de bus hebt gereisd. Toen je op de stopknop drukte om bij de eerstvolgende halte uit te kunnen stappen, stopte de chauffeur niet bij de betreffende halte. Toen je hem daarop wilde attenderen, hoorde hij je niet omdat hij oordopjes in had. Vervolgens vond je de opmerking die je kreeg niet prettig. Ik wil dit graag voor je doorgeven, maar om dit te kunnen doen heb ik nog wat meer info nodig. Zou je me kunnen vertellen bij welke halte je graag uit had willen stappen? En ben je om 17:48 ingestapt in Uden, of was dat op een andere tijd? Vond dit voorval vandaag plaats? Met vriendelijke groet, ^NT Arriva Webcare.

Reactie van de melder van de klacht W.C.M Hartman

9 maanden geleden - Mijn instap plaats was Mariaheide. De tijd van instappen was Donderdag 18-08 Tijd - 17.29 Die bus kwam vanuit richting Eindhoven. De rit werdt door een vrouwelijk chauffeur bestuurd. Zei was zo vriendelijk voor een persoon die op krukken de bus instapte om te wachten tot de persoon op zijn stoel zat. Wat ik zo netjes vond. Deze rit werdt bij de busstation in Uden gewisseld van Chauffeur. Daarop kwam de persoon die dus mij op een heel ander manier behandelde dan de gene die hij als voorganger had. Mijn uitstap halte was bedoeld bij ziekenhuis Bernhoven in Uden. Mijn excuses voor de meer malig bevestiging. Het gaf aan dat ik nog geen bevestig had Gekregen. Daarna zag ik dat het toch aan gekomen was. Ik dank U hartelijk dat u mijn bericht serieus neemt.

Reactie van de melder van de klacht W.C.M Hartman

9 maanden geleden - Hartelijk dank voor het reageren. Met vriendelijke Groet, Wilma Hartman

Arriva

Heeft op 19 augustus 2016 om 11:06 geantwoord