Klacht: buschauffeur rijd door

op 09 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik moest met de bus 98 richting makkum via sneek opstappen op station Heerenveen. De bus stond op het punt te vertrekken dus ik nam een sprintje en zwaaide naar de buschauffeur hij lachde naar me en zwaaide terug en reed zo door. Ik vind dat je zo niet met klanten om kunt gaan en ik zou het op prijs stellen als hier iets mee wordt gedaan. Het gaat om lijn 98 vanaf Heerenveen busstation richting Makkum via Sneek. De vertrektijd was om 14:47 Dit gebeurd de laatste tijd te veel. En klanten worden zo behandeld. Hier moet iets aan gebeuren. Dit soort buschauffeurs zijn deze baan niet waard.

Ik ben tevreden als ik met deze meneer in gesprek kan en dat ik kan zien dat hier iets mee gebeurd is.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 oktober 2017 om 15:44 geantwoord

Beste Justinn97,

Begrijpelijk dat je baalt dat de bus voor je neus is weggereden.

Onze bussen vertrekken zoveel mogelijk volgens een dienstregeling. Ik heb de realtime gegevens van de bus erbij gezocht en ik zie dat de bus exact op tijd is vertrokken vanaf het station in Heerenveen. Als een chauffeur eenmaal van de halte is gereden mag deze niet meer stoppen om reizigers in te laten stappen. Ik kan de chauffeur niet aan laten spreken op het feit dat hij op tijd is vertrokken en zich aan de regels heeft gehouden.

Evenals dat reizigers van ons verwachten dat we tijdig vertrekken verwachten wij dat reizigers de moeite nemen om tijdig aanwezig te zijn zodat de chauffeur ook op tijd kan vertrekken. Ben je te laat dan rijdt de bus weg. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te zijn. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt.

^LH
Arriva Webcareteam