Mijn Klacht:
Klacht tegen het arriva-personeel, buschauffeur lijn 20 Leiden-Noordwijk en tegen mevrouw Lisa Luyke- Manager Klantenservice, omdat het lijkt alsof ze de klacht van mensen niet leest, maar reageert ter verdediging van de buschauffeur alsof de klacht een leugen is.
Hieronder zie u de klacht die ik Arriva geschreven heb:
Geachte heer/ mevrouw,
De buschauffeur van de buslijn 20, Noordwijk richting Leiden Centraal, (Unit 8764) is een respectloos en gebruikt deel werktijd voor zijn telefoon. Op 22 juni 2020) stapte ik in die bus 20 om 07:14 uur bij de halte Noordeinde (Rijnsburg), daarna stopte hij de bus bij de halte Splitsing en er is is stil gebleven om zijn telefoon te gebruiken en te schrijven (ik denk dat hij aan het chatten was) Ik dacht dat hij zou nog een minuut blijven omdat hij één minuut vroeger langskwam bij de halte, maar die man ging door met zijn telefoon en heeft de tijd niet opgelet. De passagiers begonnen zich ongemakkelijk te voelen en ik ook, omdat ik het risico had , om de trein te missen. Ik heb gezien wat hij deed omdat ik ik de eerste stoelen zat aan de rechter kant .
Ik keek de beeldscherm en zei tegen die man: “meneer, u blijft te lang bij deze bushalte (Splitsing) en volgens de beeldscherm zou u op dit moment bij de halte Leidsebuurt langskomen. Die man draaide zijn gezicht en ipv van excuses aan te bidden of om er iets anders te zeggen, zei hij brutaal tegen mij: “Bemoei je niet mee met mijn werk dat ik niet met jouw werk bemoei”
Ik zei tegen: “u kunt beter met de passagiers omgaan, want het is niet de manier, we zien de beeldscherm en u blijft te lang stil bij deze halte” die man stond op om ruw tegen mij te zeggen: “je moet mij niets zeggen , je stapt nu uit de bus, nu, stap maar uit” .. Ik ben boos en zei: ik ga niet uit de bus, het is niet jouw bus, je bent respectloos en ik ga de politie bellen als je zo doorgaat. Hij zei me nog: bel wie je wil, maar je stapt nu uit de bus, je moet niet bemoeien met mijn werk. Ik zei: je kunt beter de tijd van de passagiers respecteren, je kunt chatten maar als jij aan het werk bent.
De andere passagiers reageerden ook door de verloren tijd, dan startte hij om snel te rijden, Ik zei: “het is niet normaal” en hij vroeg me met harder stem: ‘ wat zeg jij , ga je door bemoeien?
Dan ging hij door harder rijden om de verloren tijd in te halen. Een andere passagier ( vrouw) die er iets achter zet , schreeuwende: “Heyyy, het is geen vrachtwagen” en die buschauffeur reageerde ook respectloos tegen die mevrouw en viel ook in discussie met haar.
Op het moment dat hij langskwam bij de leidsebuurt: zei me nogmaals: “Kijk, zie je, daar heb je de halte, en niet bemoeien met wat ik doe”. Ik reageerde niet tegen, want ik had geen zin in, hij is heel brutaal. Maar mensen hebben er commentaar gegeven: “ik ga de trein missen” “het wordt te laat” “Het kan gewoon niet”
Ik denk dat die buschauffeur iets anders moet gaan doen want hij kan niet met mensen werken, hij moet een cursus doen.
Gewenste Oplossing:
Wanner mijn klacht echt in behandeling wordt genomen. Het lijkt dat de Manager Klantservice zomaar een antwoord heeft gegeven.
